Alla inlägg under januari 2007

Av Sofie - 31 januari 2007 19:15

Jag blev ganska besviken idag. Jag hade sett fram emot att få gå och träna lite tillsammans med Eve, men finns det någon som kan tänka sig att vara med min son under tiden? Icke! Så träningen fick ställas in. Inte kul. Men imorgon ska det förhoppningsvis bli av! Roger är ju ledig imorgon. Vi har varit på stan med Eve idag. Elias var på dagis. Vad skönt att få ha sin unge på dagis och att få vara själv i några timmar.. Jag längtar nästan tills Adrian ska börja.Anyway, vi käkade lunch på Safari. Grillad ciabatta med pesto och kyckling. Ja, det var så gott som det låter!Imorgon är det dags att börja packa också. Jag och Adrian åker ju på fredag! Jag har nog inte sagt det. Vi ska åka ner till Enköping och överraska Adrians gammelmormor som fyller 70! Det ska bli så roligt att se hennes min när vi står där utanför dörren! :) Hon får väl en hjärtattack och kolar, men då får hon åtminstone knalla över till den andra sidan med ett leende på läpparna, hihi. Nä, vad hemsk jag är.Nu ska Adrian snart nattas. Han har bara sovit 45 minuter på hela dagen så han är jättetrött!Inatt vaknade han vid 2.45 och var pigg som en mört! Han ville kliva upp men det var jag inte riktigt med på! Så han låg där och snackade i över en timme. Hoff, trötta mamma orkar inte med sånt...Nu ska jag avsluta och gå och trycka in lite gröt i min son. Hoppas han sover gott under kvällen så man kan kolla lite Gilmore. Vi har kommit lite på efterkälken och måste kolla ikapp oss. Good fight, good night!

Av Sofie - 30 januari 2007 11:12

Jag tänkte träna igen ikväll, men nu vet jag inte hur det blir. Allt beror ju på om Roger orkar vara ensam med Adrian en stund då. När jag pratade med honom nyss så lät han rätt så sliten, så jag får se hur det blir med träning. Men jag hoppas verkligen, det är ju så kul att träna!Adrian står bredvid mig och pekar på vår digitala klocka. Ögonen skiner och stolt upprepar han "kåcka". Han är så duktig! Flera gånger om dan så kommer jag på mig själv med att bara titta på honom. Han har blivit så STOR! Och duktig. Och så smart! Hehe, visst är jag en smula partisk, men ändå! Jag sitter och tittar på honom länge, länge. Han är det bästa jag har gjort. Det finns ingen mer underbar, söt, härlig och gosig människa! Jag blir så stolt när jag ser på honom, och hjärtat nästan värker av all kärlek. Tänk att man kan älska en sån liten människa så mycket!

Av Sofie - 29 januari 2007 09:57

Ack, denna ljuuuva träningsvärk! Har ont i nästan hela kroppen. Åtminstone halva. Ajaj.Undrar vad som händer idag då? Roger jobbar extra så jag och Adde är ensamma till efter klockan 3 nångång. Hade nog behövt åka och handla senare, får se vad min arbetsnarkoman till make säger om det. Hoppas han orkar.Innan dess ska jag nog försöka vara lite nyttig och duktig. Tvätta lite ska jag i alla fall göra. Och diska och städa det som Adrian tillåter. Man måste springa efter honom ganska så mycket nu, eftersom han börjat klättra. Man får inte släppa honom ur sikte!Nu sticker han! Gotta go!

Av Sofie - 28 januari 2007 16:11

Idag har jag varit på gymmet igen! Känner mig nästan duktig ju! :) Jag var och tränade tillsammans med Evelina och Nina. Himla roligt faktiskt. Det trodde jag inte att det skulle vara. Att träna låter ju inte direkt superlockande. Men jag älskar det! Ska försöka komma iväg på tisdag också.Hade behövt bli bättre på det här med att äta. Jag har en tendens att hoppa över såväl lunch som middag ibland. Inte bra! Jag måste börja äta ordentligt, och nyttigt!Nu sitter jag och Adrian hos mamma/mommo. Adrian ska äta middag strax, sen ska vi börja bege oss hemåt. Jag har inte träffat Roger alls idag. Jag och Adrian gick iväg innan han vaknat och sen åkte ju Roger på jobbet vid 2-tiden. Som tur är slutar han lite tidigare idag, så vi hinner träffas i några minuter i alla fall. Jag måste få pussa på Roger åtminstone en gång om dagen! Hmm.. Kommer bli jobbigt när jag är i Enköping, men vad tusan - nog ska jag överleva i 2 dagar utan min Roger!!

Av Sofie - 27 januari 2007 16:42

Idag har det inte hänt så värst mycket. Har varit hemma och tagit det lugnt, och umgåtts en liten stund med Roger innan han for till jobbet. Eftermiddagsveckorna är inte alls roliga, vi träffas alldeles för lite.Lyckades få syster på besök tack vare min övermänskliga övertalningsförmåga (hade inget med löftet om lördagsgodis att göra, neeej!). Det är så kul när hon kikar förbi, vi ses också alldeles för sällan. Vi ska kanske se en film ikväll, när "chefen" sover. Najs!Jo, idag får man ju unna sig lite lördagsgodis. Har nästan lite dåligt samvete redan, trots att jag inte ens rört godiset ännu.Tur att man ska på gymmet imorgon ;)Mamma/mommo ska vara barnvakt medan jag skakar fläsket på Nautilus tillsammans med Evelina (och kanske Nina också).Nu ska jag ta hand om min son och min gäst. Adjö!

Av Sofie - 26 januari 2007 13:42

Adrians 6:e tand kom idag! Den syns bara pyttepyttelite, men den är där! Måste ta honom till tandläkaren snart. Jag trodde man fick en kallelse automatiskt, men man kanske måste boka tid.Minns faktiskt inte vad jag gjorde igår.. Hmm. Senil som tusan!

Av Sofie - 24 januari 2007 18:50

Adrian var med i Annonsbladet idag! I Fotobutikens annons. Blev ganska förvånad när jag bläddrade i Annonsbladet och plötsligt möttes av Adrian! Roger gav tydligen tillåtelse till att använda bilderna när han hämtade ut vårt Adde-album :)Och jo, är det nån som vill köpa Lovikkavantar?Min farmor gör sådana och undrar om det är någon som vill köpa. 150 kr/par. Let me know!Nu måste jag jaga ifatt Adrian så vi kan klä på oss och gå hem. Är nämligen hos Adrians mommo. Vi blev lämnade ensamma efter middagen för de skulle på husvisning.Som tack för maten har jag diskat och plockat undan, så de får en trevlig överraskning när de kommer hem sen.

Av Sofie - 24 januari 2007 13:37

Jag överlevde! Tänk att klena svaga jag har varit på gymmet! Helt otroligt ju.Tränar väldigt försiktigt, jag är ju så otränad och så har jag så ont i knäna och i ryggen. Vill inte skada mig.Och medan jag har varit borta så har en viss liten buse lärt sig att klättra upp i soffan! Min stora duktiga unge! :)

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards