Alla inlägg under december 2007

Av Sofie - 21 december 2007 13:36

Jag och Adrian har bakat och fixat ganska mycket nu inför jul.
Alla lussebullar och pepparkakor som vi har bakat har vi förstås ätit upp för länge sen.. Tur att det finns pepparkakor att köpa.

Igår gjorde vi chokladtryfflar som min pappa och hans sambo ska få i julklapp. Vi har även gjort chokladgodis och limegodis. Supersmarrigt! Hoppas limegodisen blir lika bra, för då blir den också till julklappar.

Vi köper ju ingenting till de vuxna i vår familj (onödigt att vuxna ska hålla på att byta pengar bara) men i år tänkte jag vara snäll och rar och ge bort lite ätbara julklappar! Det kostar ju knappt nåt, och det är ju faktiskt tanken som räknas. Hoppas alla kommer att tycka om vårt godis!

Av Sofie - 21 december 2007 13:32

Adrian fick en present från "tant Anna" och Mattias idag. 200 kronor! När Adrian har vilat klart ska vi åka upp på Brio och så får Adrian välja nåt som han vill ha. Tack Anna och Mattias! Ni är så söta och snälla!
Förresten, när man frågar Adrian vem som är tokig så flinar han stort och säger "Anna!" :)

Mats och James skulle ha kommit förbi idag, för de hann inte komma på kalaset i onsdags. Men James går på samma fräscha dagis som Elias, så James kunde inte komma. Han har fått vattkoppor!

Men för oss blir det kalas idag ändå. Senare ska vi till Altajärvi och fira gubben. Förlåt, Stefan menar jag ju! ;)
Måste bara hitta en bra present... Fast nu när han är gammal gubbe kanske han får nöja sig med en Trisslott, som alla andra gamlingar, hoho!

Av Sofie - 21 december 2007 13:27

Nätterna har varit ett stort problem ganska länge.
Adrian har vaknat och vrålat och så ska han ju ha välling i tid och otid. Han har legat i mitten av vår säng, vilket har resulterat i att Roger har sovit på soffan hur länge som helst, eftersom han inte kan sova när Adrian utdelar sina sparkar.

Den senaste veckan har det gått ganska bra.
Jag har flyttat Adrians säng så att den står alldeles bredvid vår, och då tycker Adrian att det är okej att sova där. Ibland på nätterna kryper han upp och lägger sig bredvid mig, men då är det ju jag som ligger i mitten och då kan Roger sova med oss igen, för jag sparkas ju inte. Inte så mycket iaf..
Han vaknar fortfarande ibland, men han dricker inte välling. Han säger att han vill ha, men han vill inte ha. Det är nog en vecka sen han drack välling senast. Jag klagar inte. Inatt har han sovit hela natten, utan skrik och bråk. Han drack lite mjölk och sen var det bra så.

Himla skönt måste jag säga!

Av Sofie - 20 december 2007 18:52

Igår var det då kalas. Gick finfint tyckte jag, även om öronen kanske tog lite skada av barnaskrikande. Men det är smällar man får ta.

Adrian fick så jättefina presenter och han gillade dem alla jättemycket. Fast favoriten är nog den som Elias så duktigt hade valt alldeles själv! Adrian är superduktig på att hälla ut alla ploppar, så jag har "råkat" städa undan den leksaken för tillfället. Han får leka med den på sitt rum sen istället.
Hoppas alla ungar blev glada över sina små kalas-påsar!
Saga glömde sina tossor, men det gör inget. Då har vi ju en anledning att ses snart igen!
Adrian blev förresten ganska svartsjuk när jag höll i Saga en liten stund. "Bort!" sa han flera gånger och ville nästan slå lite på Saga.
Hoff, vad man blev bebissugen nu... Saga och Tove är ju så supersöta!!

Tårtan var jättegod, Jennie! TUSEN TACK för hjälpen! Det var jättesnällt av dig. Kram kram!

Nu är det bara två kalas kvar denna vecka..
Imorgon fyller ju Stefan år, och så har ju Adrian ett till kalas (för släkten) på söndag. Mycket tårta blir det! ;)

Av Sofie - 19 december 2007 16:55

Jag har inte haft mycket tid att sitta här, och jag har inte mycket tid nu heller. Adrian har nämligen kalas för sina kompisar idag, och vi väntar besök vilken sekund som helst!

Annars är allt ganska så lugnt. Bara två julklappar kvar nu, och de skickas ändå i form av pengar så julhysterin går mot sitt slut. Skönt att ha det klart i alla fall!
Mitt projekt på tossi kvarstår. Högen ligger där den ligger! Men jag ger mig ICKE! Och bra tips om tidningsställ och festis och allt, måste kanske testa!

Nu väntar jag på att Roger ska hoppa in i duschen så jag får slå in hans julklapp nångång. Vad det är? Det kan jag ju inte säga, han läser ju min blogg mest hela tiden!

Fridens liljor och allt sånt. Nu ska jag stressa vidare!
(Bilder kommer kanske om nån dag eller så, om jag hittar nån hyffsad kamera)

Av Sofie - 17 december 2007 10:44

.. går faktiskt ganska bra. Jag röjde så ordentligt i hallen igår att jag fortfarande blir chockad över hur städat det är när jag går igenom där.. Får se hur länge det håller i sig!

På toaletten har jag ett projekt. Inget "se-hur-mycket-mögel-som-kan-växa-på-en-vecka" utan det har med Roger att göra. Fast nu kommer ju projektet att avbrytas när han läser om det. Men nåväl.
Det finns faktiskt nåt som växer på vår toalett! Och nej, återigen, det är (konstigt nog) inte mögel. Det är en tidningshög. Mitt projekt har jag döpt till: "Ska se hur stor högen blir innan Roger städar bort den". Den har växt ordentligt. Jag startade mitt projekt när det låg endast 2-3 tidningar på golvet. Nu har vi en fin och redig hög där. Men som sagt, nu försvinner den väl ;)

Julstöket fortsätter idag. Har inget direkt schema, som jag faktiskt brukar ha, men jag får väl ta det lite som det kommer. Toaletten hade behövt sig en omgång, men tidningshögen rör jag inte! Roger har stökat - Roger får städa!
Måste även dammsuga och skura hela huset.. Ser veeerkligen fram emot det *host host*....

Nettan - jo, det kan vi ju göra!
Såg att de tar in nya medlemmar när vårterminen börjar. Måste bara inhandla lite ryggrad och skriva ett mejl dit!

Av Sofie - 17 december 2007 10:08

Samma vällingstrul inatt igen... Dock inte lika länge, som tur var. Och inte lika hysterisk unge. Puh! Ungar har sina idéer....

Fick ligga i sängen till 9 iaf. Skönt!
Ringde till "jobbet" och sa att jag inte kan komma. Roger har, förhoppningsvis, ringt dagis imorse och sagt att Adrian kommer att vara hemma.
Mysigt att bara vara hemma med familjen och julstöka :)

Nu ska jag surfa vidare. Toodles!

Av Sofie - 16 december 2007 19:56

.. för länken! Där stod ju allt jag behövde veta. Nu gäller det bara att våga också :)

Nu är det bestämt - Adrian blir hemma nästa vecka. Skönt. Och mysigt att få vara tillsammans ända till 7:e januari!

Jennie kom förbi nyss med lite smakprover. Det är hon som ska göra tårtan till Adrians kalas den 19:e. GUUUD vad gott det var! Jag tycker att jag själv gör helt okej tårtor, men Jennies tar priset.  MUMMA!

Jag är riktigt duktig på att glömma ljusen i adventsljusstaken på.. Jag är ju sån där som vill att de ska brinna en viss längd, så att det "stämmer". Första blir kortast osv. Men det funkar ju inte när man glömmer ljusen på!
Kan bli hyffsat farligt också.. Förra helgen, då jag glömde två ljus på så kom Adrian och visade sitt finger och sa "ljuset varmt". Tur att han inte brände sig! Ibland känner man sig verkligen som en RIKTIGT usel förälder..

Snart dags för kvällsfika! Om nu herrn vill ha nåt.
Igår ville han inte ha nåt, och sen strulade han hela natten med vällingen sen.. Han skulle ha, men sen när man hade värmt så nää, då skulle han inte alls ha! Osv... JÄTTEKUL.

Ha en fortsatt trevlig tredje advent. Det som nu är kvar av den.

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards