Alla inlägg under februari 2007

Av Sofie - 28 februari 2007 14:44

Jag har varit nyfiken på Adrians vikt och längd ganska länge nu, så idag masade vi oss iväg till bvc.Jag har varit lite fundersam kring Adrians vikt, han har ju haft magsjuka 3 gånger sen december, men han har ökat på fint. Han är nu 78 cm lång och väger 10,1 kg. Snart ska vi nog gå till Adrians morbror och hälsa på. Adrian älskar Nickes tjej Sanna. Jag menar verkligen ÄLSKAR. Han blir alldeles till sig varje gång han ser henne. Han struntar i alla andra, bara han får vara med Sanna. Men det är klart, Sanna är en himla söt och snäll tjej. T.o.m Adrian har ju fattat det :)

Av Sofie - 27 februari 2007 18:00

Idag var det husvisning. Hermesvägen. Långt åt h-vete ner på Lompis. Men huset var underbart! Jag blev dödskär. Det är helt enormt! Många verkade intresserade, så vi kommer nog inte kunna hänga med så långt i budgivningen. För bjuda ska vi nog göra i alla fall, fastän vi vet att det antagligen inte kommer gå så bra. Man måste ju försöka i alla fall! Vi är verkligen inte i behov av ett så stort hus, men det var så FINT! Åååh!

Av Sofie - 26 februari 2007 19:30

Vi var och tittade på en lägenhet idag. Jag hade stora förhoppningar, men alla grusades så fort vi klev innanför dörren. Lägenheten var visserligen stor, men konstigt planerad. Och risig som tusan! Aldrig i livet att jag betalar 260 000 för en sådan lägenhet! Jag är jättebesviken.

Av Sofie - 26 februari 2007 13:40

Igår käkade vi sen lunch på Annies (nyttigt värre..) och då var det några typer med sina barn där. När de skulle gå var det en pojke som bråkade om sin leksak. Han hade fått en men ville ha en annan, eftersom den han hade fått var "värdelös". Mamman blev skitsur, och sa åt pojken: "Du är också värdelös om du ska hålla på så där". Jag höll på att trilla av stolen. Säger man så? Stackars kille! Jag blir GALEN på sånt där!

Av Sofie - 25 februari 2007 14:48

Tufft! Den låt jag röstade på igår gick rätt till final! Sarah Dawn Finers bidrag var ju helt underbart! Jag fick nästan gåshud. Då är det en bra låt.Men jag var besviken på Magnus Uggla faktiskt. Jag väntade mig en sån där riktigt bra Uggla-refräng, men icke. Trist! Annars var det ju ganska bra bidrag igår. De andra deltävlingarna har ju bestått av mest usla bidrag. Vem kan glömma Addis Black Widows ylande? Jag drömmer mardrömmar fortfarande. Nu väntar jag med spänning på Andra Chansen. Det ska bli spännande. Förut gillade jag inte Melodifestivalen så mycket, även om jag har tittat varenda år, men nu har jag blivit en riktig nörd :PSitter hos mamma nu. De packar för fullt här. Redan nästa helg ska de flytta till sitt hus. Det ska bli kul! Jag längtar mycket till sommaren, för då har de ju en trädgård som Adde kan springa omkring och leka i.Jag har inga större förhoppningar om att vi själva ska ha ett hus tills dess.Men imorgon ska vi kanske och titta på en lägenhet. En stor trea, med två toaletter, diskmaskin och hela köret. Med andra ord ett himmelrike! Jag har längtat efter en diskmaskin i flera år! Jag dreglar bara jag tänker på det. Nåja, nästan i alla fall.Roger jobbar sin sista eftermiddag idag. Det ska bli så skönt när han blir ledig igen! Även om han ska till Kaisepakte och sånt, så hinner vi ju träffas betydligt mer. Eftermiddagsveckorna är så tråkiga, vi träffas bara några få timmar om dagen.Adrian klättrade upp på toastolen idag. Han vågar inte knalla omkring lite, men klättra! Vadå, det är väl ingenting? Konstiga unge.Det blev ett långt inlägg det här. Men man måste ju passa på när man har nån annan som kan hålla ett öga på busfröet en stund! Hemma är det i princip omöjligt att sitta vid datorn i mer än 2 minuter.

Av Sofie - 24 februari 2007 18:00

Idag har jag bakat! Jag har inte varit superduktig - jag hade barnvakt. Niklas och Sanna underhöll busfröet medan jag slängde ihop snabbhavrekakor och pitekaka. Jag har saknat att baka. Jag älskar att baka, det är ju superkul!Niklas och Sanna åt middag med mig sen. Himla trevligt! Det är så trist att laga mat bara till sig själv och sen sitta ensam och äta. Så jag tackar för sällskapet!Ikväll blir det melodifestival. Adrian kommer att strula, som han gör varenda kväll, så man får väl se hur många bidrag man lyckas lyssna på. Jag hoppas på åtminstone två eller tre. Är ganska nyfiken på Magnus Uggla faktiskt. Ja, jag tycker att Uggla är rätt okej. Caroline af Ugglas tycker jag också om. En himla skön människa tycker jag!Nåja, back to business. Adrian kallar!

Av Sofie - 23 februari 2007 18:47

Idag blir stora gossen hela 14 månader! Tänk vad tiden rusar iväg! Snart har han moppe, mustasch och flickvän. Undrar vad mer hans framtid kommer att bjuda på? Undrar vad han kommer att pyssla med och vad han kommer att tycka om. Det ska bli spännande att få vänta och se! :D

Av Sofie - 21 februari 2007 10:55

Imorse tog Adrian 2 pyttesmå steg till! Självklart var Roger inte i närheten så han missade det. Försökte upprepa bravaden sen, men då ville Adrian inte ens stå upp. Han bara satte sig ner så fort man försökte lura honom att gå lite. Typiskt! :P

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards