Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

Mommo!

Av Sofie - 28 januari 2008 13:09

Lunchen spenderade jag i vanlig ordning på stan. Inte ätandes, men gåendes. Mat kostar pengar och sånt har jag inte, och maten igår räckte inte till nån matback. På tal om mat igår - jag gjorde egna chicken nuggets och så bulgur och sallad till. Och jag kan bara beskriva det med ett ord - MUMS! Testa om ni kan.

Träffade på en liten snäll tant på Ica. Hon frågade om jag var bekant med butiken. Inte särskilt sa jag, men jag kan kanske hjälpa ändå?
Hon var på jakt efter flytande margarin. Jag sa vart jag trodde att det fanns, och hon kilade iväg. Strosade runt lite, och så hamnade jag till slut där vid det flytande margarinet. Tanten kom fram igen och frågade om jag kunde hjälpa henne att läsa. Visst, sa jag, vad vill du veta? Vad ska du ha den till? Hon skulle ha den till matlagning, och jag läste på båda flaskorna. Hon tackade så jättemycket för hjälpen. Inga problem, sa jag.
Jag gillar såna där snälla gamla tanter.

Och när jag tänker på snälla gamla tanter, så tänker jag på min lilla mommo, som jag saknar alldeles väldans. Fast hon är inte nån gammal tant egentligen, hon är ju stålmommo! Världens coolaste och snällaste mommo, som svär och är rolig, och som bakar supergoda bullar (fast det gör väl alla mommosar?). Moooommooooo!

 
 
Ingen bild

peka

28 januari 2008 21:46

nja, inte när bullarna smakar peppar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 september 2009 17:27

Oj, vad det har hänt grejer här!Nu blir jag ju sugen på att byta tillbaka till min gamla blogg igen... Argh, denna beslutsångest!Snart ska vi iväg till plastsyster. Hon har fyllt 20 och det ska ju firas såklart.Jag har ett specialbeställt halsband åt...

Av Sofie - 9 februari 2009 11:42

Kan någon ge mig en välbehövlig spark där bak så jag kommer igång med att göra lunch? Jag är hungrig men kommer mig ändå inte för att slita mig ur soffan. Är man slö eller är man slö?Nä, nu jävlar får det vara nog!...

Av Sofie - 8 februari 2009 23:16

Följ min blogg med bloglovin

Av Sofie - 8 februari 2009 19:34

... men det är faktiskt svårt att bestämma sig. Jag har alltid sådan beslutsångest. Skaaaaa jag veeeerkligen? Eller? Njaaaa, kaaaaaanske... Eller?...

Av Sofie - 7 februari 2009 22:34

Jag saknar min gamla goa blogg litegrann. Den må vara tråkig, men den är ju ändå "min" på nåt sätt... Hur kan man vara så ambivalent som jag?På blogg.se har jag inte ens hälften så många läsare som här. Kanske är det dags att komma hem?...

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards