Alla inlägg under maj 2008

Av Sofie - 19 maj 2008 11:27

Adrian har ju som bekant varit väldigt förkyld den senaste veckan, och han har ju därför inte heller varit på dagis på över en vecka.
Idag var det dags igen. Och vad ser jag när jag kommer dit om inte att det står "Det går magsjuka på Kristallen" på tavlan. ARGHH!
Han är ju fortfarande lite sliten efter förkylningen stackarn. Hoppas han klarar sig undan magsjukan.
(Plus att jag verkligen inte orkar vara hemma med sjuk unge längre!)

Han var ledsen när jag lämnade honom imorse. Men han blev nog glad nån minut efter att jag gått. Det brukar vara så.
Han var dock glad när vi kom ut genom dörren hemma, innan vi skulle gå. Det har ju snöat MASSOR så han deklarerade glatt att nu måste han ju skotta!

Det kändes lite hemskt att ta på vinterskor och vinterjacka igen MEN - jag väljer att se på det såhär:
Ingen mening att bli frustrerad över något jag inte kan kontrollera.
Det blir sommar när det blir sommar. Och efter det här kan det ju bara bli BÄTTRE! :)

Av Sofie - 18 maj 2008 19:21

Igår var jag till Eve för att glo på henne och Peka när de skulle inta lite alkohol. Ganska roligt faktiskt, och snälla Peka bjöd faktiskt på en och en halv cider.

Här är vi när vi spelade SingStar
och så en bild på mig när jag satt vid datorn och nördade mig.
(Och jag satt inte vid datorn för att jag hade tråkigt, så det så!)

Av Sofie - 17 maj 2008 22:34

Sitter hemma hos Eve och glor på typer när de dricker. Ganska underhållande faktiskt. Även SingStar och Buzz spelas, och jag vann ju nästan i Buzz. Eller, ja, i början i alla fall.. SingStar är kul, men Peka vinner ju hela tiden.

Fan, tiden går så fort när man har roligt!

Av Sofie - 17 maj 2008 14:54

Ibland får man ju bara sådär en helt bra låt på hjärnan. Det är härligt. Men oftast är det ju inte alls någon bra låt som sätter sig där, utan något så dåligt att det driver en till vansinne. Igår hade jag en bra låt på hjärnan. Lay down heter den, av Priestess. Men för några dagar sen höll jag på att bli tokig, för vad spelades i mitt huvud om och om igen om inte: 'Na na na na na na na na na na na na na na na na BATMAN!'

Av Sofie - 16 maj 2008 20:55

Vi har tagit det riktigt lugnt idag. Vilat och tittat på tv mest. Men man måste få ha sådana dagar också ibland. Syster har varit förbi en sväng, och vi var gitarrhjältar som vanligt. Vi håller på att fixa alla låtar på medium så vi låser upp dragonforce-låten. Den är ju så rolig att spela! Nu klättrar min unge iväg. Dags att säga åt på skarpen nu. God natt!

Av Sofie - 16 maj 2008 10:24

Här händer inte mycket idag. Fick sova längre än vanligt, till ungefär halv åtta, men det blir inte så länge ändå när man somnar den tid jag somnar. Men jag kanske överlever. Har spenderat morgonen med att läsa, läsa och att lyssna på gnällig unge. Ingenting duger. Han ska ha en sak men när han får det har han hunnit ändra sig och vill något annat. Nu sitter han tyst en liten stund i alla fall, han tittar på sin Musse-film. Själv funderar jag på att läsa lite till.. Har förresten träningsvärk i benen. Skönt! Förhoppningsvis blir det return to the gym nästa vecka. Jag saknar gymmet!

Av Sofie - 15 maj 2008 23:11

Jag och Adrian blev less på att bara sitta hemma idag, så efter lunchen gick vi ut på promenad. Adde somnade omgående, och 40 minuter senare kom vi upp på stan och träffade Peka. Vilken tråkig stad vi bor i. Inga intressanta butiker och inget roligt att hitta på. Visserligen helt meningslöst att gå och driva omkring och titta på saker, men vad ska man annars göra. Efter ungefär fem minuter hade vi ju avverkat hela centrum, så vi beslöt oss för att gå hem till Peka så Adde kunde få titta på katterna. Det var med lite skräckblandad förtjusning som Adde studerade katten (singular - diesel, den fegisen gömde sig hela tiden). Adde ville hålla, men inte klappa. Givetvis inte möjligt, så han nöjde sig med att observera på säkert avstånd. Adde fick en banan också, som han minsann försökte värma i mikron.. Tur att man nästan har koll på vad ungen pysslar med. Promenad hem sen. Skönt att äntligen få röra på sig, jag har inte tränat alls under hela Maj, och det kändes kan jag säga. Synd också att man rakat benen, då pälsen fungerar bra nu när man slutat med långkalsonger. Allvarligt. Hade jag inte varit likblek hade man kunnat missta mig för någon karl från Mellan Östern. Inget illa menat förstås, men så är det. Nu ska jag försöka sova, trots att jag inte riktigt är sovatrött. Peace!

Av Sofie - 14 maj 2008 05:44

Adrian vaknade 0.48 inatt och fick nåt psykbryt. I lite över en timme skrek han hysteriskt. Jag fick nästan ligga ovanpå honom för att hålla fast honom i sängen, och smekte honom på huvudet så han skulle slappna av. Efter 2 lyckades han somna om medan jag själv låg vaken till tre nångång. Jävla hosta. Klockan 5 började han skrika igen. Då orkade jag inte mer så vi gick ner och nu sitter vi och tittar på Musses Klubbhus. Har frågat men han säger att han inte har ont nånstans. Nu sitter han ju tyst och stilla och tittar på tv. Försöker man prata med honom blir han helt galen och hysterisk och att föreslå att vi ska sova igen är belagt med skrikande och lite slagsmål nästan. Jag som vill sova. Adrian hade nog behövt det han också. Kanske ska prova att ligga i koma medan han tittar på Musse. Vi hörs, om jag överlever.

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards