Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Sofie - 8 oktober 2008 20:54

Enligt Facebook fyller fyra av mina vänner år idag. Men egentligen känner jag bara en av dem riktigt väl, så jag skickar en hälsning bara till honom.. Så det så. Grattis M på 30-årsdagen! Kom hem snart, jag vill födelsedagsspöa dig i beta. Massor med kramar!

Av Sofie - 8 oktober 2008 20:10

Jag som trodde att flytande Alvedon och liknande mediciner var barnsäkra. Så fel man kan ha! Min son öppnade flaskan till sin hostmedicin hur lätt som helst. Skitbra...
Måste gå till läkaren med min grabb snart, hans hosta vill ju inte gå över. Han hostar som en tok om nätterna om han inte får lite medicin först. Känns ju inte bra att ge medicin varje kväll, även om det inte är någon stor dos :-(Vi har spenderat eftermiddagen och kvällen hos min mamma. Sonen älskar att vara där. När jag sa att vi skulle promenera till mommo sken han upp som en sol och kunde inte ta på sig ytterkläderna fort nog. Vi kom hem lite sent, som vanligt, men efter snabb kvällis och tandborstning så ligger vi i säng. Och för att slippa någon dum kommentar så ja, jag har borstat tänderna på honom först, han får inte bara borsta själv...

Av Sofie - 8 oktober 2008 09:01

Jag fick faktiskt sms tillbaka från skolan, där de tackade för mitt meddelande. Skönt, då vet man att det funkar och att de vet läget. Jag hatar verkligen att missa skola. Jag vill inte hamna efter. Idag på Nk:n skulle vi kolla film. Morr. Men jag har bra kontakt med de flesta lärare i alla fall, och jag kan alltid maila om jag undrar över något. Men det känns jobbigt ändå. Nu är det dags för frukost två. Jag är hungrig!

Av Sofie - 8 oktober 2008 07:45

Efter att ha slumrat på soffan en stund, grabben har kollat tv och spelat tv-spel, så har jag hittat lite ork att leva. Jag har precis sjukanmält både mig och grabben. Man kan skicka sms till skolan när man ska sjukanmäla sig, hur smidigt som helst ju! Hoppas bara att det verkligen funkar....

Av Sofie - 8 oktober 2008 05:33

Jag borde ha förstått att han skulle vilja kliva upp innan fan själv, när han somnade redan innan klockan 19.. Men natten har gått bra, om man bortser från ett visst gnäll och lite bök och stök. Jag får kanske sova under dagen istället. Vi sitter och äter frukost nu. Grabben måste ju vara vrålhungrig. Han åt ju bara ett äpple igår, och det är över tolv timmar sedan. Det är skönt att han vill äta igen. Men idag stannar vi hemma och tar det lugnt. Jag vill hellre till skolan, jag vill ju inte missa en massa, men man har ju som inget val när lilla killen kallar.

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards