Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Sofie - 5 mars 2008 16:27

Jag var rädd att jag skulle missa Andra Chansen på lördag. Peka och Dalle skulle ju ha sin inflyttningsfest då, men nu är det tydligen ändrade planer.
Även om jag hellre går ut på en lördag, så funkar ju fredag bättre ur Andra Chansen-synpunkt. För roligt och trevligt hos Peka blir det ju oavsett vilken dag det är. Sen får man väl hoppas att det finns roliga människor ute på en fredag också, och att inte alla sitter och väntar på att få gå ut på lördag!

Av Sofie - 5 mars 2008 15:53

Idag har jag nog åkt buss med Kirunas mest galna busschaufför.
Hon gjorde flera helt tokiga omkörningar, och mitt i centrum var hon tvungen att börja backa för hon höll på att köra på en stolpe. Helt tokigt. Men jag kom fram i ett stycke, och kunde gå på gymmet!

Jag har varit nästan sådär äckligt hurtig idag.
Först 3 km på löpbandet, sen styrketräning i 40 minuter och sen stretchning på det förstås. Sen tog jag en promenad hem! Det blev en lång promenad. Först hem och hämta kälke, sen till dagis och hämta barn och sen hem igen. 64 minuter tog det innan jag var hemma och kunde pusta ut. Jag har faktiskt lite ont i benen.

Det var nästan helt tomt på folk på gymmet!
I motionsavdelningen var vi bara 4 stycken, och sen var jag ensam med en tjej och en gubbe inne på gymmet. Gissa om det var lugnt och skönt. Och vi höll oss alla i olika delar, så det var nästan som att vara helt själv på gymmet. Riktigt nice!

I omklädningsrummet var det en invandrarkvinna som var där med 5-6 ungar. Jobbiga ungar. De sprang omkring överallt och var aldrig tysta. De slog varandra så de började böla och yla. De hade en Coopkasse full med lösgodis och chokladkakor och skorpor och bullar som de åt ur med jämna mellanrum, vilket resulterade i ett berg med smulor just vid mina fötter. Lagom kul. Det knastrade när jag gick till duschen. På väg tillbaka så lyckades jag undvika alla smulor, som tur var, men det var bara för att alla ungar stod i vägen.

Ungar är jobbiga. Utom de som jag känner, såklart. Vilken tur att det har blivit precis så, haha!

Av Sofie - 5 mars 2008 10:43

Idag väcktes jag av en sprudlande glad unge. Härligt!
Vi har haft jättemysigt här hemma hela morgonen. Sen var det dags för dagis och då blev det andra bullar.

-Nej mamma, inte dagis!

Nå, efter lite gnäll och spottande och sagoläsning hade jag fått på honom ytterkläderna i alla fall, och glatt sa han att han skulle åka skoter (kälke).
Han gnällde lite på mig för att han fick solen i ögonen (det är sjukt härligt väder idag också!) men annars var han glad igen.

På dagis blev han ledsen igen. Han är ju van vid att man kommer dit och klär av alla kläderna och pussas och kramas och säger hej då.
Så blev det ju inte idag eftersom vi kommer senare. Nu skulle de på dagis precis gå ut när vi kom, så det blev ju som puss och hej då på en gång. Det gillades inte. Usch vad jobbigt det är att lämna en storgråtandes unge på dagis! Fast samtidigt vet jag ju att det blir bra igen ungefär när jag försvinner utom synhåll.

Nå, nu har jag packat gymväskan i alla fall. Det blev ju inget gym i måndags, och jag känner mig fortfarande dålig. Visst att jag har promenerat sammanlagt 2 timmar och 10 minuter på två dagar, men det är som inte samma sak. Löpband, crosstrainer och andra maskiner ska det vara! Till våren/sommaren i alla fall, då ska jag prova att jogga ute.

Nåja, nu ska jag surfa vidare innan jag ska iväg med bussen. Toodles!

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards