Alla inlägg den 26 juni 2008

Av Sofie - 26 juni 2008 22:00

Mitt stackars lilla barn klagar över ont i tanden. Vi får nog ringa folktandvården imorgon. Jag sa åt Adrian att om man går till tandläkaren så blir det bättre i tanden sen, så nu pratar han ofta om tandläkaren.
- "Mamma, tandläkaren. Bättre lite nu. Åka hiss först", säger han. Det är sjukt vilket minne han har, min unge! Att han minns att man måste åka hiss upp till tandis, det är ju snart ett år sedan vi var där!

Men han har varit helt busig och snäll och glad idag. Han har hjälpt pappa att skura och städa, och hjärtat svämmar ju nästan över när han är sådär söt min lilla son.
Han har börjat med så roliga miner nu, och roliga ljud.
Och så håller han på att driva oss till vansinne med sitt "Vad e de då?"!! Han är tamejtusan aldrig tyst! Men vad tråkigt det skulle vara då...

Nu ikväll när vi åt kvällis kom han på att mina nycklar skulle äta yoghurt. Men så började han skratta och sa "Nääää, ingen mun!!" Sötgöte!

Av Sofie - 26 juni 2008 21:49

Vi kom oss iväg till festivalen. Ville ju se Adam Tensta, som sagt. Men ca 20.45 gav vi upp. Vid det laget var mina strumpor dyngsura och jackan var genomblöt. Jävla regn! Jag fryser fortfarande.

Hoppas att det blir om inte soligt, så åtminstone endast mulet under fredag och lördag. Jag är less på regn. Det känns som att det är höst redan. Det har regnat i en vecka ungefär, och det känns som att sommaren kommit och gått för länge sedan.

Ska trösta mig med lite Ben & Jerry's senare. Chocolate brownie, förstås. Men den med chocolate chip cookie dough är också underbart god. Snart blir jag en tjockis igen.

Nu..... annat.

Av Sofie - 26 juni 2008 12:29

Jag fick ett ryck igår och begav mig ut på promenad. Det var skönt att röra på sig lite, trots blåst och regndroppar.
12975 steg blev det minsann - hela 7,37 km. Inte helt dåligt ju!

Sen blev det storhandling. På Ö&B faktiskt. Vi lyckades sätta sprätt på över 800 spänn där. På vad? Jag minns faktiskt inte riktigt... Fryspåsar, schampo och duschtvål i alla fall..

Jag fick en trevlig överraskning igår också. Nämligen kläder från H&M, som jag beställt för så länge sedan att jag hade glömt bort dem. Alltid kul att få kläder! Dock bara en topp till mig, och badshorts till Addeman.



Att jag aldrig får detta med bilder att funka..
Men blir vi inte snygga så säg?

Ikväll ska vi och titta på lite festival. Adam Tensta vill jag se, så jag släpar med mig både man och barn. Hoppas regnet tar en paus!

Nu ska jag sätta igång och städa. Vi får storbesök på lördag, och då måste ju huset vara skinande rent! Vi hoppas på fint väder så det blir grillning, tårta och massa trevligt!
Nu ska jag börja röja i hallen och sen arbeta mig inåt. Fridens!

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards