Alla inlägg under mars 2008

Av Sofie - 26 mars 2008 22:16

Det var ett intressant studiebesök. Att jobba med layout och tryckeri verkar vara ganska roligt, men det är nog inget för mig. Det var jättemånga moment, och det ena svårare än det andra. Men det var otroligt roligt att se hur det funkar!

På gymmet gick det sådär. Vänstra låret strular fortfarande, så nu får det vila till på måndag. Det blir nog träning på fredag, men tar det lugnare då och undviker nog löpbandet. Crosstrainer funkar kanske bättre. Men fick ihop 3,31 km ändå. Kul att man slår sina gamla "rekord" så pass ordentligt när man tar det lugnt ändå, hihi.

Snällaste mamma bjöd på middag idag! Oxfilé och potatisgratäng. Gissa om det var smaskigt! Tack mamma, du är bäst!
Undrar hur det kommer sig att mammor alltid lagar så god mat?

Av Sofie - 26 mars 2008 08:51

Jag sitter och väntar på bussen som ska föra mig ut till nya äventyr.. Ska ju på mitt studiebesök idag. Känns lite nervöst, men inte farligt. Trodde det skulle bli stressigt nu på morgonkvisten, men det är ju lugna puckar. Efter studiebesöket blir det gymmet igen, fast med sällskap denna gång. Morsan, och kanske syrran, ska med. Har lite träningsvärk i benen idag, så det ska bli spännande att se hur mycket, eller lite, man pallar. På tal om gym - igår när jag kom ner till omklädningsrummet var där en jättesöt liten tjej på kanske 4 år. Hon stod och borstade sig så ordentligt i håret. När jag kom till mitt skåp hörde jag hur hon frågade: - Mamma, är jag lika fin som jag brukar? Ungar är ganska söta ibland ändå. Nu måste jag lubba igen. Tjenis!

Av Sofie - 25 mars 2008 20:41

Det gick inget vidare på gymmet idag. Nästan direkt började vänstra låret att göra ganska ont, men som den envisa typ jag är kämpade jag ihop 20 minuter, och 2,57 km, i alla fall. Tog det ganska lugnt alltså, men det straffade sig under promenaden hem sen, då muskeln nästan krampade. Överansträngning tror Roger, och det kan väl stämma.. Men jag har ju knappt ansträngt mig överhuvudtaget den senaste veckan. Kanske är jag bara stel och ja, lika otränad som förr. Körde bara 25 minuter styrke också, men det fick räcka för idag. Ska kanske träna imorgon igen.

Efter gymmet gick jag på stan tillsammans med en kompis som jag inte har träffat på flera år faktiskt. Riktigt trevligt, och så fick jag äntligen glo lite på hennes söta dotter! Jag är glad att jag inte har nån liten bebis längre.

Nu ska jag lägga mig i soffan och vänta på min älskade Dr. House!

Piis, lavv änd aanderstäänding

Av Sofie - 25 mars 2008 09:29

Klockan ringde 6.30 och slet mig ut i verkligheten igen. Nu är det slut på ledigheter och ungen ska ju till dagis. Bara att kliva upp!
Men det gick förvånansvärt bra, och grabben protesterade ytterst lite när ytterkläderna tvingades på. Det var dock inte så roligt att gå ut, eftersom det är nästan -20 ute. Lagom roligt och skönt.. Men jag överlevde, och lämningen på dagis gick såklart superbra trots nästan en veckas ledighet.

Sitter och väntar på att klockan ska bli 10.50 Då går bussen och ÄNTLIGEN får jag masa fläsket till gymmet igen! Peka skulle kanske med också. Kuligt med lite sällskap. Får se vad mina ben säger om löpbandet efter nästan en veckas ledighet därifrån också...
Tänkte anmäla mig till Tjejmilen, men pengabrist gör att både det och biljettbokning får vänta till åtminstone nästa månad. Suck.

Nåja, nu ska jag slappa och kanske läsa lite innan det är dags att lubba till bussen.
Helst hade jag velat spela Betaaaaa men Betapet-guden har nog viktigare saker för sig..

Ciao!

Av Sofie - 24 mars 2008 19:57

Imorse tänkte jag att jag skulle vara duktig och köra lite av en GI-dag idag. Det sket sig ganska omgående, och ganska rejält sen då det blev kebabtallrik till middag. Usch vad jag är less på mig själv nu. Nu måste jag skärpa mig! Tur att det blir träning igen imorgon. Jag längtar!

Har annars haft en ganska dålig dag. Eller riktigt dålig faktiskt. Jag är less på min hjärna som alltid går på högvarv och som aldrig slutar tänka.
Inget är ju fel egentligen.. förutom att det är det, på nåt konstigt vänster. Vad är det för fel på mig??

Och jo, jag höll ju nästan på att glömma:
Grattis till "fostermamma" Doris på födelsedagen. Hipp hipp hurra! :)

Av Sofie - 23 mars 2008 21:40

Idag fick jag förstärkning i form av bror och syster, så syster fick vara barnvakt medan jag drog med mig bror upp på garagetaket för lite snöskottning. God damn. I nästan två timmar kämpade vi, och ända blev vi inte färdiga. Men härligt och bra att använda kroppen litegrann igen, efter lite väl mycket muffins- och godisätande. Nu måste jag skärpa mig alltså!

Av Sofie - 23 mars 2008 10:20

Jag har försökt vara duktig under påsk, men lite godis och gott har det ju blivit. Påsk är ju ändå = påskägg. Känner mig nästan äcklad. Måste sluta äta godis! Kan det inte bli tisdag snart så man kan gå och träna?!

Jag vet inte hur det kommer sig, men antagligen beror det väl på mitt dåliga minne att jag har glömt att skriva om att jag ska på ett studiebesök på onsdag. Jepp, min arbetsträning ska ju komma igång här igen, bara jag kommer på vart jag vill vara. Så på onsdag ska jag och kika runt på ett tryckeri. Känns lagom spännande, men jag vill gärna vara på ett ställe där man skapar saker. Oavsett om det innebär att skapa saker i datorn eller med händerna så vill jag skapa. Jag är inte gjord för att sitta vid en hög med papper hela dagarna eller sitta och svara i telefon. Fy bubblan vad otroligt själadödande. Jag vill använda mitt huvud och mina händer.
Inte helt fel att vara konstnär på heltid typ, men ooooj vad jätterik man skulle bli då... Inte. Eller typ industridesigner! Det hade jag velat bli. Fan vad tufft. Men ändå, polis, pilot eller tågförare hade väl inte varit helt fel det heller. Nå, det är lika bra att sluta drömma. Tydligen ska man inte tänka så, utan satsa på ett vanligt jobb istället. Nåja.

Idag händer inte så mycket. Ska försöka orka komma iväg och lämna tillbaka filmen vi hyrde igår (Harry Potter och Fenixordern) och kanske städa och röja lite här hemma. Det behövs alltid!
Kanske kan jag locka hit Emma eller mommo på besök, det hade varit trevligt. Roger jobbar extra, så jag är ensam med grabben idag.

Men nu är det dags för en dusch.
Sayonara!

Av Sofie - 22 mars 2008 19:17

Tänkte bara lägga in några bilder från när vi var i Jukkas idag. Adrian hade roligt i snöhögarna, och vilken tur med vädret vi hade! Kuligt kuligt.

Nu ska jag natta barn, sen ska vi kanske glo en film.. Om vi orkar hyra en. Natti natti.

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards