Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

Härlig morgonpromenad

Av Sofie - 3 juni 2008 08:41

Oftast är det alldeles jobbigt och hemskt att kliva upp 06.30 Oftast är det alldeles jobbigt att väcka den lilla björn som sover, för han har ett hemskt morgonhumör när han inte får vakna själv.
Men det bästa med en sådan tidig morgon är promenaden till dagis. Särskilt en dag som idag, då solen skiner och värmer och Adrian är på bra humör.
Han sitter still i vagnen hela vägen, och nästan varje morgon spanar vi efter fåglar. Han blir så glad när han hör eller ser fåglar.
- "Mamma schhh, fågel!"
- "Mamma, det är Hacke!"
Han pekar och visar och frågar. Han är så söt.

Det var bara vikarier på dagis idag, men lämningen gick bra ändå. Det var nog jobbigast för hönsmamman, som oroade sig hela vägen hem. Samma hönsmamma som skickar med ungen en overall till dagis, när det är 12 grader i skuggan! Ja, som extrakläder alltså, hönsmamman tänker att vädret kan ju vända fort i denna håla. Jag måste verkligen köpa en jacka till ungen, han kan ju inte gå omkring i fleecekläder hela sommaren!

Nämen kolla, det har mulnat på. Hoppas värmen håller i sig i alla fall.
Annars var det nog bara bra att jag skickade med overallen.

Snart ska jag iväg till broder och hjälpa honom med tårtor. Jag har lovat att fixa. Han har ju "kalas" idag, han blev 24 i torsdags!

Nu ska jag göra lite nytta. Kanske lite av det som jag inte gjorde igår. Men i alla fall dammsuga, kanske så fröna och så kanske kratta lite.. om jag orkar.

 
 
Ingen bild

zappalainen

3 juni 2008 09:05

huva, kan du skicka detta barn till mig, så söt han e!! du kan nog ta bort länken till lillsyrkos blogg, den finns ju inte kvar. kram moster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 september 2009 17:27

Oj, vad det har hänt grejer här!Nu blir jag ju sugen på att byta tillbaka till min gamla blogg igen... Argh, denna beslutsångest!Snart ska vi iväg till plastsyster. Hon har fyllt 20 och det ska ju firas såklart.Jag har ett specialbeställt halsband åt...

Av Sofie - 9 februari 2009 11:42

Kan någon ge mig en välbehövlig spark där bak så jag kommer igång med att göra lunch? Jag är hungrig men kommer mig ändå inte för att slita mig ur soffan. Är man slö eller är man slö?Nä, nu jävlar får det vara nog!...

Av Sofie - 8 februari 2009 23:16

Följ min blogg med bloglovin

Av Sofie - 8 februari 2009 19:34

... men det är faktiskt svårt att bestämma sig. Jag har alltid sådan beslutsångest. Skaaaaa jag veeeerkligen? Eller? Njaaaa, kaaaaaanske... Eller?...

Av Sofie - 7 februari 2009 22:34

Jag saknar min gamla goa blogg litegrann. Den må vara tråkig, men den är ju ändå "min" på nåt sätt... Hur kan man vara så ambivalent som jag?På blogg.se har jag inte ens hälften så många läsare som här. Kanske är det dags att komma hem?...

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards