Alla inlägg under oktober 2008

Av Sofie - 17 oktober 2008 20:54

Idag fyller min kusins lilla söta dotter 1 år! Tiden går så fort, jag hade kunnat svära på att hon föddes nyss....

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN A!

Av Sofie - 17 oktober 2008 20:43

Min son har bitit en annan pojke på dagis idag (som sagt, djävulsbarn) så hårt att han började gråta. Goda nyheter i alla fall att min son ångrat sig snabbt som attan och sagt förlåt.
Fröknarna hade haft lite svårt att hålla sig för skratt faktiskt, för han hade kommit fram till en av dem och sagt:
- Förlåt Eva, det var dumheter!

<3

Av Sofie - 17 oktober 2008 17:57

Vem har bytt ut min söta snälla goa son mot detta trotsiga djävulsbarn?? Du som tagit honom får gärna lämna tillbaka honom. Hittelön utlovas, om du inte hellre vill ha djävulsbarnet förstås. Tack på förhand.

Av Sofie - 17 oktober 2008 08:52

Har samhälls nu och läraren försöker förklara finanskrisen åt oss. Jag fattar som vanligt ingenting när det kommer till sånt här, men jag försöker lära mig. Det känns som att det kan vara bra med lite koll på ekonomin ändå, husägare som man är. Min hjärna är inte gjord för sånt här.

Av Sofie - 17 oktober 2008 06:44

Jag mådde ganska dåligt igår kväll. Från ingenstans kom det, och jag började må riktigt illa. Idag verkar det bättre. Skönt det! Jag hatar att vara dålig, och särskilt illamående. Nu sitter jag och njuter av tystnaden och en frukost i ensamhet. Snart ska jag ta en varm dusch så jag vaknar till ordentligt. Senare blir det lunch med älsklingen och ännu senare blir det nog fika med familjen + mamma. Mys!

Av Sofie - 16 oktober 2008 14:12

Jag har lyckats med en riktig bedrift i skolan. Under en lektion läste jag in 13 sidor läxa som jag hade missat, samtidigt som jag lyssnade på läraren och skrev av från tavlan. Det ni! Jag kan VISST göra flera saker samtidigt!

Idag hade vi ett litet skriftligt förhör på demokrati, diktatur och politiska ideologier. Fick beröm av läraren för att jag tagit till mig så mycket och lärt mig så snabbt, fastän jag missat flera lektioner. Genast känns det inte så jobbigt att jag missat dem!

Av Sofie - 16 oktober 2008 12:53

Igår fick vi papper om fotografering på dagis. Först i mitten på november ska de fotas, de små liven. Tråkigt, jag hoppades ju att det skulle bli snart. Nu hinner väl bilderna inte komma innan jul..
Dessutom jobbar R eftermiddag då, och fotograferingen är kl 17 som förra gången, så jag måste fixa allt själv. Får hoppas att han inte strular lika mycket som förra året........

Av Sofie - 15 oktober 2008 20:15

Om någon har fått för sig att det är spännande och roligt att läsa om 1800-tals ideologier så kan jag meddela att ni har fått det hela om bakfoten! Jösses. Det är inte helt ointressant att läsa om Edmund Burke, Jeremy Bentham och Karl Marx, men lite plågsamt är det allt att plöja igenom ca 18 sidor. Liten text, men några stora ord.

Här ett kort utdrag ur min läxa:
"Klasskampen betingas av produktionsförhållandena och produktivkrafternas utveckling. I de antagonistiska klassamhällena präglas produktionsförhållandena av den privata äganderätten till produktionsmedlen. I kraft därav kan den härskande klassen utsuga den behärskande klassen. Mot varandra har därför i historien stått slavägare - slav, feodalherre - livegen och kapitalist - arbetare."


Inte så spännande väl?

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards