Alla inlägg under juni 2007

Av Sofie - 9 juni 2007 17:42

Det är ofattbart dyrt att gå till tandläkaren. Helt otroligt dyrt faktiskt.
Jag var på en helt vanlig undersökning, med lite röntgen och tandstens-skrapning, och vips! Så är jag 682 kronor fattigare..


Eller inte egentligen.. Jag ska betala vid nästa besök.
Ja, nästa besök. Självklart hade jag ett hål! Och början till 6 andra..
Blev lite förvånad över att det bara var ett hål..


Hon sa att det märks att jag använder tandtråd! Då blev jag lite glad.
Vi pratade litegrann om min muntorrhet också, och jag fick nåt gratisprov på nån tablett som hade ett namn som jag inte minns. Funkar den så ska de skriva ut ett recept åt mig nästa gång.
Hoppas jag slipper denna muntorrhet nångång! Jag tror att den är en stor anledning till varför jag alltid har så mycket hål.


Vi har varit och handlat med Sussi och Erland idag.
Adrian älskar Coop, fortfarande! Han har suttit i en sån där "bil-kundvagn" och rattat, det tycker han är så roligt så!


Ååh, vag jag längtar tills mommo, moster och kusinerna kommer!

Av Sofie - 9 juni 2007 10:39

Idag ska jag till tandläkaren. Ja, på en lördag. Visst är det konstigt?
När de ringde och meddelade tiden sa hon att de jobbar extra, att det är därför jag har tid på en lördag.
Det är en undersökning bara.
Men de kommer väl att hitta minst 5 hål.. Jag har så superskruttiga tänder.
Måste säkert dra ut alla snart för att de är så dåliga och så får jag löständer istället. Jag är ju som en gammal tant i alla andra avseenden så löständer passar mig perfekt... Suck.

Av Sofie - 8 juni 2007 18:56

En viss vagnexpert (ja, Eve!) efterlyste bilder på nya vagnen.
Jag passade på att fota lite när vi var och handlade idag. Så varsågod, titta och njuuut!

Av Sofie - 8 juni 2007 14:42

Har jag inget liv alls, eller vad är det frågan om?

Jag ligger på plats 22 över listan på "Mest aktiva bloggarna"! Jösses. Men det är ju så underbart KUL att skriva! Aj lööv itt!
Har tydligen skrivit 23 inlägg senaste veckan. Värsta rekordet! :)


Adde sover. Och sover och sover. Han var så trött efter lunchen att han bara grät. Stackars ponke.
Men nu borde han ju vakna snart. Han har sovit i snart 2 timmar.


När han har vaknat ska vi ut! Ut i solskenet och på premiärpromenad med nya snygga vagnen! Sweet! :)

Av Sofie - 8 juni 2007 10:52

Adrian sov hela natten. Igen. Fast inatt var det inte så konstigt, med tanke på hur trött han var igår. Stackarn. Men så blir det ju när man vägrar sova på dagen...


Min söta syster är och hälsar på. Hon hade en så lång håltimme och hur kul är det att sitta på skolan och inte göra ett skit i flera timmar?
Näpp, hon har fått vara barnvakt istället, haha.
Roger har fått sig en välbehövlig klippning. Det är kul att leka frisör! Stackars Roger har fått gå med mongo-frisyr i flera veckor nu, men äntligen blev det klippning! Roger är nog lyckligast i världen just nu...


Snart ska jag duscha, och sen ska vi nog gå ut och testköra nya vagnen!

Av Sofie - 7 juni 2007 20:19

För några dagar sen skrev jag om hur snällt Adrian somnar i sin egen säng på kvällarna.
Jag skulle aldrig ha sagt något..
Idag har han pipit och gnällt och inte alls velat somna.
Men det beror nog mest på att han var så övertrött. Han har knappt sovit något alls idag.
Vi var ju tvungna att väcka honom för att hinna i tid till husvisningarna (se föregående inlägg ang. husvisning).


För tillfället är han tyst. Jag hoppas han sover gott ett tag till i alla fall. Han var ju så trött, min lilla stackare.


Roger är och spelar musik ikväll. Han måste ju få repa med bandet nån gång i alla fall ;)

Jag önskar att jag också hade nåt att göra lite då och då. Jag har funderat på kvällskurser (men i vad??) och på att ta upp bågskyttet igen.. Men jag vet inte. Under Rogers eftermiddagsveckor är jag ju ensam med Adrian hela kvällarna, och då kan man ju som inte göra så mycket..
Nå, jag får väl klura vidare. Nån som har nåt förslag på nåt kul att göra?


Imorgon ska vi ta en promenad på morgonen, och "inviga" nya barnvagnen. Om det nu är fint väder. Ska bli kul!
Vagnen är så FIN!

Av Sofie - 7 juni 2007 20:14

Vi har tittat på hus idag. Inte bara ett, utan två!
Klockan 16 kollade vi ett hus på Merkuriusvägen, och klockan 17 var det dags för Siriusvägen.


Merkuriusvägen var.. okej. Inte så mycket fixat, men det finns potential. Vi tror att vi struntar i Merkuriusvägen faktiskt. Mest för att det var så himla nära till grannarna. Det är inte kul.


Siriusvägen var stor och fin. Det är mycket som är fixat, så det är i princip inflyttningsklart. Det är mest bara lite smågrejer man vill fixa till. Ja, och så en toalett också, men det är absolut inte brådskande.
Tomten var inte så jättestor, men fin. Hörntomt!
Nackdelen är priset. Utångpriset är 1 100 000, och med budgivning lär det bli betydligt mer än så.
Nä, Siriusvägen var fin, men det är nog bara att glömma.


Vi har fortfarande inte hört något om Solvindsvägen. Vi går båda och drömmer om Solvindsvägen mest hela tiden, så det hade ju varit helt underbart om vi hade fått köpa det.
Men samtidigt kan man ju inte vänta hur länge som helst..

Av Sofie - 7 juni 2007 15:26

Idag har jag och Adde varit på stan med Addes mommo. Hon bjöd på lunch! Alltid najs ;)


Precis när jag och Adrian kom hem, när vi svängde in på gården, såg vi Roger åka iväg med bilen.
Vi gick in, och jag la sov-vägrar-ungen i sängen.
Precis när han somnat ringde Roger (tur att jag hade på ljudlös..).

Han bad mig välja färg. Jag fattade ingenting men okej, svart.


Efter en stund kommer Roger hem. Bärandes på en splitterny barnvagn!
En svart Emmaljunga Scooter!


Tack älskling! Du är UNDERBAR!


Nån som vill köpa en Emmaljunga EC Sport?
Ska bara fixa det där däcket med punka först..

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards