Alla inlägg under juni 2007

Av Sofie - 5 juni 2007 16:02

Det blåser lite kalla vindar över Kiruna idag. Trist, men ändå lite småskönt på nåt sätt. Jag och värme är inte bästa kompisar direkt. Eller jo, jag gillar värme men det får inte bli för varmt.
Man är fan aldrig nöjd.


Vi har varit på stan idag. Lunch på Kafé Rost, och sen lite spring på stan medan ungen sov i vagnen. Har köpt ett vitt hårband och ett sött silver-diadem idag. Kände mig nästan tvungen att köpa hårgrejer. Jag håller på att bli galen på min "lugg". Den bara hänger där, lite som en död fisk eller nåt. En död fisk som dessutom aldrig hänger som man vill att den ska hänga. Jävla hårvirvel! Suck. Nåja, så länge som man bara har ilands-problem att klaga över ska man väl vara nöjd och glad..


Försöker samla ork till att åka och handla. Eller motivation kanske. Eller både och. Jag är verkligen inte sugen på att åka och handla.

Helst hade jag suttit ute på balkongen (minus blåst) med en cider i handen och bara slappat.


Men det går ju inte.
Verkligheten kallar!

Av Sofie - 5 juni 2007 10:22

Adrian har sovit hela natten. IGEN.
Han sov hela förra natten också. Natten innan det ville han ju upp och äta en gång, men natten innan DET så sov han också hela natten.
Min unge kanske börjar bli stor?


Adrian lär sig ungefär ett nytt ord om dagen. Jag är väl bara en typisk morsa, men jag tycker att han är så himla duktig för sin ålder!
Han är ingen Ellen, hihi, men han är så duktig min lilla kille!


Vi försöker introducera pottan litegrann nu.
Han får springa naken mycket, och så sätter vi honom på pottan lite då och då. Han säger "kischa" och ska sitta på pottan, men än har det inte kommit nåt.


Jag tror inte att jag har fattat riktigt vilken stor unge jag har!
Börjar bli dags att skaffa en bebis snart, hehe. Jag saknar att ha en sån där hjälplös liten plutt.


Förresten så tror jag att Adrians 12:e tand är på gång!
Hoff, han bara VÄXER. Snart är han ju 15!

Av Sofie - 4 juni 2007 20:49

Vi har grillat idag. Det är så gott med grillat.
Det är så härligt somrigt att grilla.
Fläskkotletter har vi ätit. Med potatiskroketter till, och tzatziki, sallad och fetaost. gott!

Sussi och smågrabbarna var också här och åt. Trevligt att ha lite sällskap till middagen!


Adrian älskar sina kusiner. Han vill krama dem mest hela tiden, och han blir så ledsen när de måste skiljas åt. Och så är han ju ganska kär i Sussi också, eller "Schuschi" som Adrian säger.
Adrian brukar inte vara så förtjust i pojkar, men just Caleb och Erland går bra. Han har varit lite rädd för Erland, för Erland är ganska livlig och högljudd.
Elias tycker han ju också om, men han är samtidigt lite rädd för honom. Kan vara samma där, Elias är ju också ganska livlig och högljudd.
Fast Adrian blir alltid glad när han ska till "iia" och "niina" (Elias och Evelina)!


Nu har kusinerna och faster åkt hem, och Adrian ligger i sängen efter en välbehövlig dusch. Efter efterrätten var Adrian helt insmord i glass..

Snart är det dags för CSI och sen ska jag bara mysa med min man en stund och sen ska jag sova!
Lite jobbigt varje natt bara, för solen ligger rakt på sovrummet så det blir VARMT om nätterna! Puh!

AF

Av Sofie - 4 juni 2007 13:04

Jag har varit på AF idag.
Diskuterade eventuella ställen man kan ha praktik/arbetsprövning på, men vi kom inte riktigt på någonting. Ska klura lite tills nästa möte.


Ingen 18-månaders-koll idag. De ringde imorse och ändrade tid, läkaren är visst sjuk. Typiskt. Nu har vi tid den 11:e istället.


Suck. Mina kläder som jag beställde från La Redoute har inte blivit ivägskickade ännu heller! Men det är klart, det har ju varit helg. De kanske kommer iväg idag eller imorgon. Hoppas de kommer snart i alla fall! Jag vill ju ha lite nya kläder!


Angående manchestervagnen:
Den åkte till de sälla jaktmarkerna idag.
Hon sa det, hon som hade loppisen, att om jag inte tar den åker den till skroten på måndag. Alltså idag.
Jag är SÅ ledsen att jag inte fick med den hem!
Men det är lite krångligt att köra hem två vagnar samtidigt...
Synd är det, för hur ofta får man tag på en gratis manchestervagn?
Men jag ska hålla utkik på andra loppisar också, nångång kanske det dyker upp något!

Av Sofie - 3 juni 2007 22:29

Råkade kolla min statistik och såg att jag haft 76 besökare på min blogg denna månad. Det känns himla kul, med tanke på att det är den 3:e idag! :)


Så läs på, gott folk! Jag blir så glad då!

Av Sofie - 3 juni 2007 22:24

Jag och Adrian har varit till Niklas och Sanna för att låna badkaret igen.
Det är dags för 18-månaders-koll på BVC imorgon, och då måste ju ungen vara skinande ren och fin!


Adrian var ganska smutsig efter dagens äventyr i Järenvägsparken!
Nu är det bara de där låånga naglarna som skulle behöva få sig en omgång, men är det nåt Adrian inte har tålamod för så är det nagelklippning!
Bara man ens försöker hålla fast en hand eller fot börjar han slingra sig och  gnälla. Han har aldrig gillat att bli fasthållen eller att sitta still.


Men det är klart, finns det nån som gillar att bli fasthållen?
Och finns det en endaste unge som gillar att sitta still? Varför sitta still när man kan springa omkring och leka och busa?

Av Sofie - 3 juni 2007 13:05

Jag är helt slut idag.
Jag förstår inte varför. Trots att Adrian klivit upp och käkat på morgonkvisten (4.40) har jag fått sova ganska gott. Jag gick och la mig 22.20 igår, och klev upp 9.12 idag! Hallå, jag har ju legat i sängen superlänge!
Det kanske är det som är problemet.. Men kan man verkligen sova för mycket?


Det är varmt och skönt i lilla Kiruna idag med.
Känner mig lite dålig som har suttit inne hela morgonen, men inte går jag ut oduschad heller! Ska passa på att duscha nu när Adde sover, och sen ska vi gå ut!


Adrian är så snäll så det är inte klokt. När vi går ut sitter han så snällt i vagnen hela tiden. Selen känns nästan överflödig, han försöker inte ens att klättra någonting. Fast jag har den ju såklart ändå, för man vet ju aldrig med ungar. En dag snart kanske han börja klättra som värsta Tarzan i vagnen!
När vi går från lekparken också så är han jättesnäll. Visst, han piper litegrann för han vill ju såklart inte gå, men så fort han sitter i vagnen så accepterar han liksom det och slutar gnälla.
Kan man få en snällare unge? Jag tror inte det!
Fast nu kommer han väl bli världens problembarn bara för att jag sa något..


Nu ska jag äntligen duscha!
Ha en bra dag!

Av Sofie - 2 juni 2007 20:56

Jag hittade grejer på loppisen!
Länge har jag varit på jakt efter en sån där badring man kan sitta i. Till Adrian alltså, hihi. Idag hittade jag en, för 5 kronor! Då gör det ju liksom ingenting om den inte funkar så länge (kilo-mässigt alltså) för jag har ju inte lagt ut en förmögenhet precis.
Köpte två böcker också. En söt liten bok om motsatser, och en "Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter"-abc-bok. Totalt 15 kronor för allt. Perfekt!


De hade en gammal röd manchestervagn också. Den kostade bara 20 kronor. Visst, den var lite sliten och så.. Jag stod och studerade den länge. Eftersom de höll på att packa ihop så sa hon att om jag vill ha vagnen så FÅR jag den. Perfekt sa jag, men hur ska jag få hem den? Så det blev inget med det.


Jag tänkte ge vagnen åt Eve nämligen. En gratis manchestervagn är väl inte helt fel? Och sen hade ju Doris kunnat sy och fixa till den!
Men tyvärr Eve, kanske en annan gång.. Fast jag vet ju inte om du hade velat ha den. Tanken var god i alla fall :)

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards