Alla inlägg den 29 oktober 2007

Av Sofie - 29 oktober 2007 20:53

Masade mig iväg till FK på morgonen, för enligt Roger så hade jag tid klockan 10. När jag kommer dit så får jag veta att nä, jag har minsann tid klockan 13! SUCK. Jag hade ju kunnat ligga hemma och sooova!

Nå, jag strosade runt på stan en stund och sen kom Eve och Elias och höll mig sällskap. Jag hittade faktiskt en bok som verkade bra.
"Somna själv". Ja, jag är DESPERAT! Börjar inte sömnen funka snart så rymmer jag. Jag tror jag håller på att bli tokig. Och tålamod? Vad är det? Sömn är fan livsviktigt.

Gubben på FK var förresten seeeeg. Det tog en evighet för honom att använda datorn, för tydligen är det omöjligt att använda mer än pekfingrarna när man skriver... Och 4 samtal fick han också, varav ett lät såhär:
"Ja?
.."Jag har besök nu så vi får prata sen...Jaha, är det mönster på dem eller?...Säljs de i två-pack?....Ja, men köp en sån då. Hejdå."
Vafaaan gubbe, inte vill jag sitta och lyssna när du snackar med frugan. Vissa har BRÅTTOM.

Beställde en annan bok nyss förresten, från Bokus.
Eve håller på med GI och det verkar ju funka kanonfint! Eve har blivit så smal och fin! Så jag vill ju testa jag med!
Hittade boken "GI i praktiken" för 34 kronor, så den beställde jag illa kvickt.

Nu ska jag glo på CSI och sen är det sängen. Gonatt!

Av Sofie - 29 oktober 2007 08:38

Igår var jag duktig. Vid 21-tiden drog jag ut på en rask promenad (med korta inslag av jogging faktskt) och var borta i en halvtimme. Härligt att susa fram på vägen med bra ljud i lurarna!
Lite blandad kompott, men Mustasch, Green Day och Mika funkar fint när man är ute och traskar. Måste komma ihåg att fixa lite ny musik till mobilen.

Försov mig imorse. Kanske för att jag somnade först efter 1 nångång inatt.
Hade ställt klockan på 06.30 som vanligt, men sen hittade jag snoozeknappen och sen somnade jag visst om. Vaknade 07.09 och då var det bara att skutta upp!
Klädde på mig själv och ungen i rekordfart och vi kom faktiskt i tid till dagis!

Har precis käkat frukost och ska nu bara njuta av lugnet fram tills klockan 10, då jag ska till FK igen. De ska fatta nåt arbetsmarknadspolitiskt  åtgärdsbeslut, så jag kan börja min arbetsträning. Som sagt, jag önskar att jag slapp allt som har med FK (och Malmfältens Psykiatri) att göra!!


Och jo, förresten! Peka, mitt tvättschema funkar såhär:
Måndag: Sängkläder, nya kläder (separattvätt alltså), diverse
Tisdag: Mörk 60
Onsdag: Röd 40 och ljus 40
Torsdag: Mörk 40
Fredag: Ljus 60
Lördag: Mörk 60 igen (det går mycket sånt när man har en liten)
Söndag: Handdukar
There you have it!


Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards