Alla inlägg under mars 2008

Av Sofie - 22 mars 2008 14:03

Nu har jag läst ut "En desertörs bekännelse" av Joshua Key, efter ett litet läs-uppehåll. Det har inte alls blivit att läsa den senaste tiden.
Jag började på en ny bok direkt. Den här gången blev det "102 Minuter" av Jim Dwyer och Kevin Flynn. "Den sanna berättelsen om kampen för överlevnad inne i World Trade Center."
Jag älskar böcker som handlar om sanna historier.

Bakade Choklad och Cheesecake-muffins idag. Tänkte åka ut till Altajärvi och bjuda Riekkolas på muffins, men så var de inte hemma! Får se om vi kanske hinner hälsa på dem senare idag, hade varit kul. Vi har inte varit ut till Altajärvi på närmare 100 år, känns det som.

Solen skiner ju så härligt idag, så snart packar vi in oss själva, Emma och Adrians kälke i bilen och åker ut till Jukkas. Tänka bara knalla omkring och kika lite, och kanske ta en fika om något är öppet.
Så trist att sitta inne när det är sådant här väder, och så är det ju ändå påsk. Nåt måste man ju hitta på!

Nä, nu måste jag hänga tvätt och sen rota fram ett par byxor. Sen drar vi!
Glad påsk på er!

Av Sofie - 20 mars 2008 20:46

Har fått mig lite träning idag också. Vi har börjat skotta bort snö från garagetaket. Är det inte träning att skotta bort en meter djup och hårt packad snö, med skyffel, så säg?! Svetten lackade och en muskel eller två värkte då fint, så jag räknar det som träning i alla fall. Mer blir det nog imorgon, vi fick inte ens bort hälften.. När vi var klara hoppade jag ner från taket istället för att strula med stegen. Det var roligt! Och det påminde mig om när jag och brorsan brukade hoppa från förrådstaket, då när vi bodde på Solvinden. Visst, förråden är inte höga men vad kul vi hade! Brorsan och jag har bråkat så blodet nästan forsat ibland men ibland har vi haft riktigt kul ju! Som all landhockey, alla snöbollskrig och alla gubbar vi sköt mer med tändstickskanonen! Those were the days...

Av Sofie - 19 mars 2008 20:59

Har precis kommit hem och har slängt mig ner i soffan för att njuta av lugnet. Jag är sjukt trött idag, men det är en sån där trötthet av att man faktiskt använt kroppen så det är en ganska skön trötthet. Jag är inte riktigt van vid den här känslan av.. mystrött, så jag försöker njuta medan jag kan. Bara jag inte somnar och missar Grey's.. Det vore ju inte alls lyckat. Puss på er, mina älskade vänner och alla andra som råkar läsa, och god natt!

Av Sofie - 19 mars 2008 18:16

Jag vill ha en ny bil. Jag är less på att ha en skruttbil. Det skulle inte förvåna mig vår bil försöker begå självmord och självantänder helt plötsligt. Jag tror att den lider. Men brasa kanske inte är helt dumt, då kanske man får nåt på försäkringen?

Jo, Ford är ju förstås bäst, Ford is verkligen the shit, men en sprillans ny Volvo XC70 hade ju inte varit helt fel förstås.. Så har du en sådan som bara skräpar och samlar damm i garaget kan du ju skicka den till mig. Tack på förhand!

Ps. Jag hade heller inte tackat nej till någon Aston Martin. Har du t.ex en Aston Martin Vanquish (nya Rapide funkar också sen) så kan du skicka den med. Tack tack. Ds.

Av Sofie - 19 mars 2008 18:09

Inte trodde jag väl att lilla jag kunde inspirera folk till stordåd. Känns ganska najs! Kom igen bästaste moster, you can do it!

Idag fick jag chockerande nog med mig min syster till gymmet! Känns också ganska najs! Och häftigt om inte annat.
Är riktigt imponerad av mig själv idag - jag sprang 20 minuter i sträck!
Och inte på 8,5 som jag brukar, utan på 9. Tufft tufft. Ändå var det lite tungt pga den självförvållade smärtan i benen sedan gårdagen.. Men ändå gick det sådär bra! Nu är jag dock nästan ledsen, eftersom gymmet nu har stängt ända till nästa vecka. Först på tisdag kan jag gå igen! Hemska tanke. Tur att man kan träna lite hemma, och promenera förstås.

Nu ska jag slappa en stund. Senare blir det kanske att åka till basaren som är på systers skola idag.

Av Sofie - 18 mars 2008 16:47

...har jag varit hurtig. Och tjejig!

Hurtig: Stegräknaren visar på 13537 steg för idag (än så länge!), och då har jag ändå inte räknat med promenaden till och från dagis imorse, som är på ungefär 2000 steg.
Har dessutom varit på gym och det gick jättebra idag, men jag tog det hyffsat lugnt eftersom jag tänkt träna imorgon också. Så det blev 3,35 km på löpband och 20 min styrketräning. Kan säga att det är ganska tungt att gå från löpbandet till att träna benen direkt sen!
Nå, efter gym blev det en snabb vända på stan och sen promenad hem. Där väntade nog ett ton snö på att skottas bort, så det fixade jag och sen gick jag direkt och hämtade gossen. ÄNTLIGEN får man sitta ner och vila de stackars värkande benen.

Tjejig: Jag har köpt smink idag! Undrar när jag gjorde det senast.. Säkert ett år sen eller nåt sånt. Nä, mer måste det vara. Och ja, Roger, det var rea!

Ah, ikväll är det min bittra, cyniska, sarkastiska men också snygga älskling på tv.
Dr House, will you marry me?!

Av Sofie - 18 mars 2008 16:46

Det är nog mitt nya favoritord.
Adrian försökte säga igår att han ville smaka en pytteliten bit lök.
"Typpeliten lök". Gulligt värre!

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards