Alla inlägg under mars 2008

Av Sofie - 12 mars 2008 15:11

Kom att tänka på en rolig film som jag hade velat se. Kung Pow!
Den är ju hur rolig som helst! Här kommer ett smakprov:

Av Sofie - 12 mars 2008 14:37

Ah, ännu ett gympass är avklarat och det gick mycket bättre än i måndags. Skönt det i alla fall, även om löpningen fortfarande kändes lite tung. Kom 2 km på rekordsnabba 15 minuter, men kom faktiskt 3,2 km på mina 25 minuter. Inte helt dåligt, även om jag inte är riktigt nöjd.
Måste börja ta tag i att träna inför Tjejmilen också, om det nu blir att fara ner till det. Jag hoppas!

Lunch inmundigades på Polarisgården, och sen när jag kom hem så läste jag tidningen ToppHälsa som kommit med posten. Trodde min prenumeration hade tagit slut, så det var en trevlig överraskning.

Sitter nu och väntar på broder. Han + flickvän + hund ska komma förbi och följa med och hämta huliganen från dagis. Trevligt med sällskap!

Nu ska jag vila innan alla kommer hit och stökar!

Av Sofie - 12 mars 2008 10:42

Idag fyller ju världens bästaste farmor år!
Måste komma ihåg att ringa och gratta sen. Men tills dess så kan jag ju skriva en liten hälsning här:

Hipp hipp hurra på din 71-års dag!
Många kramar!

Av Sofie - 12 mars 2008 10:38

Jag är inte särskilt teknisk av mig, även om jag faktiskt klarar några små saker. Något jag inte klarat av är att få Adobe Flash Player att fungera. Men nog är det tur att det finns tekniska typer som lyckas luska ut vart problemet ligger! ÄNTLIGEN funkar det! Halleluja!

Äntligen kan jag möta min evige motståndare i Betapet!
Jag lär förlora och bli förödmjukad som vanligt men äh... jag är van!

Av Sofie - 11 mars 2008 14:28

Jag försöker tvinga mig själv att göra saker som jag finner jobbiga, och jag försöker att inte låta jobbiga situationer hindra mig. För jag orkar inte ha det jobbigt längre! Jag vägrar låta det påverka mitt liv mer. Jag SKA klara av att göra allt jag vill. Så det så.

Visserligen har det resulterat i magproblem och inre stress än så länge, men jag ger inte upp. Jag ska ha mitt liv tillbaka. Så är det bara.

Jag vill inte att andra hela tiden ska se mig som en tyst, tråkig, rädd och blyg person. Jag vill vara modig, äventyrlig, spännande, intressant! Jag vill vara nån som inte bryr sig så mycket om vad andra säger. Nån som ständigt vågar testa nya saker och som inte stänger allt inne.

Jag vill våga. Jag vill leva.
Jag SKA våga. Jag SKA leva.

Så det så.

Av Sofie - 11 mars 2008 14:22

Jag har väldigt sällan bråttom någonstans. Rent teoretiskt borde jag kunna ta det piano och konstant släpa fötterna efter mig.
Men det går inte! Jag blir irriterad på folk som går saaaakta framför mig. Som t.ex på Coop, eller på marknader eller ja, överallt faktiskt.
Jag vet inte varför det är så irriterande, men jag vill bara tackla undan folk och gå förbi. Jag HATAR när det går sakta. Kanske tar jag bautakliv med mina apostlahästar? Stackars Eve brukar ha svårt att hinna med när jag går, men hon är ju lite kortare än vad jag är. Det kanske är mina ben som är problemet ändå. För inte finns det väl någon segare än jag?

Av Sofie - 10 mars 2008 20:09

Idag känner jag mig ändå lite duktig. Trots mitt självvalda tillstånd så kom jag mig iväg på gymmet idag! Inte trodde jag att träningen blev så lidande av alkohol/bakis men tji fick jag. Det blev ett lugnt pass idag. Men jag är ändå ganska imponerad av mig själv, om jag tillåts skryta lite. För inte länge sedan fick jag slita som ett djur på löpbandet för att få ihop ungefär 2 km på 20 minuter. Idag tog jag det riktigt lugnt i jämförelse, och ändå kom jag 2,43 km på 20 min. Framsteg är roligt! Hoppas jag mår bättre på onsdag så man kan träna som vanligt igen. På tal om träning förresten.. Finns det något mer irriterande än fnittriga fjortisar på gymmet?I fredags var där två tjejer som inte gjorde annat än fnittrade och fotade varandra! Vafan? Ja, jag är en gammal surkärring, men det finns två saker jag inte står ut med och det är fnittriga fjortisar och hysteriska skrikande kvinnor. Jag tål det inte! Herrejävlar.

Av Sofie - 10 mars 2008 20:01

Det är bara att inse - I'm old! Det krävdes bara alldeles för mycket alkohol och en sjuhelvetes baksmälla för att äntligen inse faktum. På den gamla goda tiden så kunde man dricka tre dagar i sträck och knappt vara bakis en dag. Nu dricker man en kväll och är bakis i tre dagar istället! Så har det då känts i alla fall.. JHela lördagen var ju förstörd. Jag mådde illa ändå tills jag gick och la mig. Söndagen var nästan lika illa. Idag har jag känt mig yr och haft lite ont i magen. Det är en jävla tur att man dricker så sällan! Ska jag må såhär så blir jag nog helnykterist istället..

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards