Alla inlägg under maj 2007

Av Sofie - 14 maj 2007 20:45

Jag har varit duktig idag. Klockan 18:20, ungefär, packade jag ner ungen i vagnen och så gick vi på promenad. Knallade ner till Coop och så hem igen. Trodde att det skulle resultera i 10 000 steg, men icke! 9195 är jag uppe i nu. Men det får vara godkänt. Det saknas ju inte såå mycket i alla fall.

Jag har tänkt att jag ska promenera en timme varenda dag från och med nu. Måndag = ny vecka, nya tag! Dallret ska BORT!


Adde somnade i vagnen. Mindre bra. Han sov i ca 20 minuter innan vi äntligen kom hem. Så han kom i säng först nu. Han ville inte ha någon välling, men han har ätit en halv banan i alla fall. Misstänker att han kommer vakna innan kvällen är slut och vara vrålhungrig. Nåja, inte mycket att göra..


Nu ska jag ta en snabbdusch innan CSI NY börjar. Ha en bra kväll!

Av Sofie - 14 maj 2007 14:32

Den här dagen är ingen bra dag. Åtminstone inte än så länge. Känner mig deprimerad. Tänkte försöka orka ta en promenad när gossen vaknar. Kanske mår jag bättre sen.


Nu vaknar barnet.

Av Sofie - 14 maj 2007 11:56

Idag är jag trött. Men jag har inte sovit för lite, jag har sovit för mycket! Jag och Adrian låg och snarkade ända till 09:40! Skönt att sova, men inte skönt att vara såhär förbenat trött! Nå, om jag aktiverar mig blir det nog bättre.


Jag hade ju tänkt ta en promenad med mina tönt-stavar idag. Såklart ska det regna. Jäkla skit, jag har ju inte regnkläder. Men jag kanske tar en snabb-promenad i alla fall, jag får se hur det blir. Ut måste jag, regn eller inte regn. Med eller utan unge. Ut ska jag!


Mitt nya liv börjar ju idag. Rogers också. Nu har vi bestämt oss!

Av Sofie - 13 maj 2007 19:32

Jag och Adrian har varit till Niklas och Sanna idag (Addes morbror + sambo). Adde fick bada i deras badkar igen. Med badskum och badankor! Gissa om min unge var lycklig! Finns det nåt bättre än att bada? Hihi, jag har världens sötaste unge!


Idag kom han in med Niklas sko (eller "schoo" som Adde säger), när Niklas var här på besök tillsammans med Sanna. Han släppte ner skon bredvid Nicke, och så sa han "hejdå". Haha! Han är för rolig, mitt barn!


Adrian är verkligen det bästa jag har gjort. Han är det bästa som finns! Kärleken till ens barn är så ofattbart stor och oändlig.
Jag brukar ligga och titta på Adrian när han ligger och sover bredvid mig. Han är så söt, vacker och perfekt. Jag kan inte förstå hur jag lyckades skapa en så perfekt pojke! Det är i sådana stunder jag önskar mig ett till barn.

Jag har beställt en dotter till nästa gång, hihi. Roger har sagt att han ska göra sitt bästa. Jag längtar tills nästa bebis väljer att komma till oss!


Dagens test: What Are The Chances That You've Been Abducted By Aliens?


There's a 24% chance you've been abducted by aliens.


Even though you have a few alien abduction signs, you're almost certainly in the clear.
However, if aliens ever do come to your neck of the woods... they'll probably be coming for you!

Av Sofie - 13 maj 2007 08:33

Innan klockan 8 så har jag gjort det man absolut vill göra direkt på morgonen.. Torkat spya! Huja, jävla Roger! :P
Han var riktigt packad när han kom hem igår. Suck. Han satt i soffan i kanske en kvart efter att han kom hem, sen var han tvungen att rusa till toaletten. Han hann inte riktigt fram... Just när jag tänkte att jag får väl ta hand om det där, så vaknade Adrian. Så jag fick gå och ta hand om honom, och så somnade jag. Klockan var ju ändå 00:10 eller så. Så imorse har jag torkat spya på golv och garderobsdörr. Hade inte Adrian funnits så hade Roger fan fått torka upp allt själv när han vaknar, bakis eller inte bakis. Men nu har man ju inte så mycket val, man kan ju inte låta Adrian kladda med allt det där.. Urk!


Jag lyckades inte ringa och rösta en endaste gång igår! Antingen kom jag inte fram alls eller så var det upptaget.
Men en av mina favoriter vann ju i alla fall, så de klarade sig utan mig ändå.
Fast jag tyckte nog mest om Finlands bidrag tror jag.
Men jag gillade Serbiens, Georgiens och Turkiets bidrag också. Fast nog är det lite av en skandal att Sverige kom på 18:e plats!

Trots att vi skickade ett av Sveriges bästa band så går det så dåligt. Det är ju nästan pinsamt. Men det blir väl så när det finns länder med massor av grannar. De röstar ju på varann, oavsett hur det låter. TRIST!



Nu ska jag försöka underhålla barn och städa lite samtidigt.
Jag hann städa någorlunda i köket i går i alla fall, nu är det bara resten kvar..... Suck!

Av Sofie - 12 maj 2007 23:01

Jag är besviken. Det går inte att rösta! Mina 4 favoriter får klara sig utan mig.. Vad irriterad jag blir! Jag vill ju ringa och slösa pengar :)

Av Sofie - 12 maj 2007 18:12

Idag har vi äntligen varit iväg med allt skräp till återvinningen. Skönt! Nu kanske man kan städa ordentligt i köket igen.


Pizza till middag idag. Slött - men gott! Och på lördagar får man ju faktiskt fuska. Litegrann i alla fall.

Har köpt lite godsaker till ikväll också.

Det är ju schlager-final! Ja, jag vill titta. Jag tycker faktiskt att det är bra. Jag gillar melodifestival. Må så vara att jag är en tönt dårå.


Roger ska på firmafest. Han sa att han nog inte blir borta så länge.
Men jag vet precis hur det kommer gå. Han kommer att komma hem sent, och aspackad. Det är alltid så. Jag känner min make, hihi!


Nu ska jag försöka att samla ork till att städa i köket. Det är förbaskat äckligt och stökigt där. Usch! Eller "blä", för att citera Adrians nya favoritord!

Av Sofie - 11 maj 2007 12:17

Saturnusvägen var jättefin! Stort och fräsht. Inte så jättemycket som behöver fixas. Och ca 50 meter till ett dagis! Hade ju varit helt underbart om man flyttade dit och fick in Adde på det dagiset. Lagom enkelt att lämna och hämta.

Vi kunde inte låta bli. Vi lade ett bud, trots det skyhöga utgångspriset. Vi bjöd 1 250 000. Det är verkligen helt sjuka priser nu.

Tänk om vi hade fått lån då när vi tittade på ett hus på Antennvägen för 3-4 år sedan. 450 000 ville de ha då. Att vi inte gick till Handelsbanken då! Då hade vi nog bott på Antennvägen sedan länge.


Adrian vägrade äta lunch idag. Han satt bara och kletade med mos överallt. Mitt superkorta tålamod tog såklart slut då han började kasta mat och bestick omkring sig. Slängde honom i säng utan mat. Skyll själv! Fast han får ju såklart mellis senare, så han överlever nog.


Idag ska vi kanske till Jennie och Nelson och hälsa på, om vi hinner och om det är okej att vi kommer. Eller ja, det är väl mest småtjejerna man vill träffa. Det blir så när man får barn, ingen vill längre komma och hälsa på för att träffa en själv, det är allting ungarna de är ute efter, hihi. Har köpt söta presenter till båda tjejorna, jag vill ge dem nuuu :)


Jag älskar att köpa presenter. Jag vill köpa presenter åt alla, mest hela tiden. T.o.m åt folk jag inte känner nästan, hihi. Fast maj är en dyr månad som det är. Caleb, Mamma, Niklas, Elias och Nina fyller år. Puh! Och alla inom 10 dagar. Håhåjaja.
På tal om det - jag måste ju ut och surfa efter presenter! Hejrå!

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards