Alla inlägg under september 2008

Av Sofie - 7 september 2008 15:41

Jag har sökt länge efter den här paddan, bara för att dela med mig av superäcklet till omvärlden. Jag vill bara krypa ut ur mitt eget skinn och dö. Det är så jävla äckligt!
Ja, den föder "barn" genom hål på ryggen. Mysigt, inte sant? Jag blir faktiskt illamående av att se det....
Återigen är detta inlägg särskilt för moder, syster och moster :P

Ps. Tack Jim ;)

Av Sofie - 7 september 2008 13:17

Jag var lite slö och gjorde dinkelplättar till lunch idag. Helt okej faktiskt, och till och med grabben, som inte brukar gilla söta saker (ungen äter inte ens tårta!), åt ganska bra.

Jag gör alltid plättar, aldrig tunna pannkakor. Jag kan bara inte. De blir bara en enda stor hög i mitten av stekpannan, plättar kan jag åtminstone vända.

Nu ligger vi och ska vila litegrann. Jag vill dock inte somna, börjar må så illa då.

Av Sofie - 7 september 2008 11:32

När sonen skuttade in på toaletten för att hämta en ny blöja imorse så halkade han och landade lite illa.
Han satte förstås igång att stortjuta och ingenting hjälpte. Hur mycket jag än blåste och pussade blev det inte bra och han skulle INTE komma och äta frukost och INTE klä på sig. Han satt och tjurade bredvid dammsugaren en bra stund innan jag fick en idé och frågade om han ville ha ett plåster.


Han blev så glad att han glömde bort vart han hade ont.
Han skulle ha plåster på tummen, på stortån och på fel fot. När jag frågade om det inte var den andra foten han hade ont i klämde han fram en tår och ett tyst "joo".
Jag klämde lite för att se om han hade jätteont, jag var ju rädd att han gjort sig riktigt illa. Jag satte på plåstret och då blinkade han bort några tårar och så tittade han på mig och sa:

- Mamma, jag är inte ledsen, nu är jag glad!

Av Sofie - 7 september 2008 11:22

Jag har fått i uppdrag att klippa håret på sonens kusin.
Han ska fotas i skolan på tisdag och vill tydligen se presentabel ut.

Vad jag nu har insett såhär alldeles innan det är dags är ju att detta uppdrag kan vara förenat med livsfara.
Blir det inte bra kommer grabben att hata mig för resten av livet!
Jag kommer för evigt att vara satkärringen som sabbade allt och för resten av livet kommer allt som går fel i hans liv vara mitt fel. "Allt började med den där j**la..."

Av Sofie - 6 september 2008 20:16

Grabben vägrade blöja efter tandborstningen. Han skulle absolut sitta på pottan, och gjorde det också ganska länge. Synd att det inte kom något, då hade han kanske fattat lite bättre hur det funkar. Oj, vad jag känner mig som en sån där tråkig insnöad förälder som bara snackar om barn, och alltför ingående om deras toalettvanor. Hallå, ingen bryr sig. Trevligt folk låtsas som ingenting, med ett påklistrat leende försöker de se intresserade ut. Föräldrar är skumma egentligen. För övrigt verkar det bli en lugn kväll. Det lutar åt att jag äntligen ska få se del två i serien om Airbus A380! Det låter kanske lagom kul, men det är faktiskt intressant. Fick faktiskt maken att se fram emot del två lika mycket som jag. Ha en trevlig kväll och ät inte för mycket godis!

Av Sofie - 6 september 2008 19:06

.. satan i gatan vad läskigt!
Kolla in - äckel

This inlägg is särskilt for my mamma and my moster, som lika mycket som jag äääälskar sådana här grejer. Tack och adjö.

Av Sofie - 6 september 2008 09:53

Jag trodde att jag hade en hyffsat meningslös tillvaro förut, men det finns tydligen de som är i större behov av ett LIV:

Av Sofie - 6 september 2008 09:50

Jag må vara en nörd, men detta är kul:

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards