Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Sofie - 6 januari 2009 20:09

Grabben har gnällt i två dagar nu om att han har ont i munnen. Såklart får man inte titta och även om man har försökt så har man inte sett mycket. Jag förbereder mig alltid på det värsta så jag har redan sett framför mig hur vi brottas hos tandläkaren och hur de kastar onda blickar på en för att man är en så dålig morsa att ens treåring har hål i tänderna. Men sen satte logiken in. Man känner ju inte av själv när man har hål i tänderna, förutsatt att det inte är ett stort ondskefullt hål, så varför skulle han känna av det? Vi har ändå hyfsat bemästrat konsten att borsta tänderna på en motsträvig unge. Vi slarvar inte. Han borde inte ha hål i tänderna. Så jag tog fram hans ficklampa som han fick i julklapp och frågade om jag fick leta efter tandtroll (del av ett knep jag har för att få borsta långt bak) och det gick han glatt med på. Då såg jag den. Monsterblåsan Hugo. En riktig elaking. Jag har själv haft en likadan munblåsa och jag vet att de gör ont så in i h-vete. Jag vet inte om det finns något som hjälper mot Afte. Någon som vet, och kan hjälpa grabben undan lite lidande?

Av Sofie - 6 januari 2009 18:45

Sonen har varit helt hopplös idag. Hopplös med stort H.
Hopplös på det där... varför-förbjöds-barnaga-och-nu-ska-jag-skjuta-mig-eller-rymma-hemifrån-sättet. Hopplöst med stort H och härligt med mycket litet h. Eller nåt.

När vi kom hem till min farsa vände det och han blev på bättre humör.
Vi har varit och firat min plastbroder som fyllde 18 igår. Eftersom börsen är lika tom som vanligt, med undantag för något kvitto och lite damm, så får han en present senare.
Det där senare kan dröja - fråga bara Eve och Linda. De fyllde år i oktober och november och jag väntar fortfarande på att ha råd att köpa något bra.

Och imorgon är det dags för skola igen. Jag vill inte! Nu har jag ju blivit bortskämd med sovmorgnar och att kunna sitta uppe och uggla halva nätterna. Men jag erkänner att lite kul ska det bli. Kul att träffa lite folk och så, men läxor och tidiga morgnar kan jag lätt vara utan.
Å andra sidan - efter två veckor hemma med grabben så är det NU lovet börjar!

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards