Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Sofie - 14 januari 2009 11:29

Det är inte helt lätt att hänga med i skolan när man har sovit i ungefär fyra timmar. Att läsa om bakgrunden till konflikten i Gaza när man knappt orkar hålla sig vaken var tufft. Jag minns knappt vad jag har läst. På måndag ska vi ha en diskussion om konflikten, så jag tänkte att jag får läsa på lite bättre under helgen sen.

När jag kom hem var det KALLT. Både inne och ute.
-18 utomhus, och 20 grader inne. Vid fönstret bara 16 grader.
Så jag gjorde en brasa och kokade mig lite te, och nu fryser jag inte riktigt lika mycket. Om inte annat är kylan bra på att hålla mig vaken.

Jag tänkte ta och städa och röja lite idag. Rensa i oredan. Motivationen hittade mig tidigare när jag stod och bläddrade i böcker på Domus, så nu ska jag ta tag i det här. Köket står först på listan, eftersom jag redan har börjat lite smått där. Jag har ju storstädat i kylen åtminstone.

Av Sofie - 14 januari 2009 06:46

Det är fan -19 ute. Inte alls bra.
Jag vill inte släpa ut ungen i kylan. Tur att han har världens snällaste mommo som gick med på att skjutsa! TACK! :-D

Av Sofie - 14 januari 2009 05:51

Det såg bra ut. Vi var ute i god tid. Redan 22.30 låg vi i sängen.
Jag höll preciiiiis på att somna..... Då vaknar gossen.
Det blir bråk. Mera bråk. Ännu mer.

Jag har sovit 4,5 timme. Alltså sammanlagt 9,5 timmar på två nätter.
Jag vill sova! Jag är trött och seg. Jag är inte ens säker på att jag lever.

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards