Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Sofie - 18 januari 2009 18:13

Jag kan inte minnas när jag sist har varit såhär effektiv. Det är så skönt att rensa i röran och att ha så lite grejer! Jag hatar när det blir plottrigt och stökigt.
Det känns som att jag har gjort hur mycket som helst idag - och klockan är bara kvart över sex ungefär. Det är en annorlunda känsla. Men jag tycker om.

Nu ska jag ta och läsa lite recept och få inspiration till inköpslistan, som jag ska skriva snart. Jag får mina pengar imorgon - äntligen kan vi köpa mat!
Borde göra läxa också, men det kanske jag hinner när gossen har somnat. Jag har helt glömt att läsa på om bakgrunden till konflikten i Gaza.
Vi ska ju diskutera på religionslektionen imorgon, kan vara bra att ha ett hum om vad man snackar om.

Av Sofie - 18 januari 2009 16:35

Nu äger vi en diskmaskin mindre, och är tusen kronor rikare. Gut gut! Hoppas bara att den inte har gått sönder på något mystiskt sätt av att stå i garaget så de vill ha pengarna tillbaka... Man kan ju aldrig riktigt veta vad som försiggår i ett garage när man själv inte är där.

Hoja, jag städar och städar i det där köket men det blir ju aldrig klart!
Sen har jag ju bara alla andra rum kvar, men som tur är så är nog köket värst...

Nu ropar min datanörd efter hjälp. Den lilla datanörden, inte den stora. Han klarar det mesta själv tror jag.
Och så måste jag laga mat också. Det blir nästan lyxmiddag idag; köttfärssås och spaghetti.

Av Sofie - 18 januari 2009 11:19

Det är några dagar sen jag städade i köket nu - och det är fortfarande städat! Det är nog rekord. Undrar hur länge det håller i sig?
Jag är visserligen inte klar där ännu heller, jag har kvar tre skåp att rensa. Bort med lite porslin och sånt som man inte använder. Jag är less på skrot som bara skräpar överallt! Från och med nu är jag stenhård. Jag brukar vara sentimental och spara på det mesta, men nu orkar jag inte mer.

Igår la R ut lite annonser, bl.a på vår andra diskmaskin och stötdämpare till Ford Scorpio. Redan imorse ringde någon snubbe om diskmaskinen. Hoppas han köper den! Hade varit skönt att bli av med den.
Ska rensa lite överallt och se om vi har något mer att sälja. Har ju två barnvagnar vi inte använder t.ex

Nä, nu ska jag passa på att städa lite mer medan jag fortfarande är på röjarhumör. Får se om vi har några grejer kvar sen när jag är klar.

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards