Alla inlägg den 10 december 2008

Av Sofie - 10 december 2008 18:56

Jag slängde ihop en lussekattsdeg lite snabbt men klantade mig såklart. Jag och sonen bakade ut allt ändå, det känns så onödigt att slänga... Kanske går de att äta ändå. Jag får nog baka mer imorgon, fast rätt. Annars är läget stendött. Ska utfodra grabben strax så man kan slänga honom i säng. Jag har redan fixat disk och tvätt, så när han har somnat blir det väl att hänga upp och plocka. Tänkte väl kanske slå in lite julklappar också, nästan allt som jag har beställt har kommit. Det har varit ovanligt enkelt att fixa klappar i år... Plus att jag slapp trängas med jobbigt folk på stan! Härligt! Nu ska jag se om degen har jäst klart.

Av Sofie - 10 december 2008 14:12

Var ju tvungen att göra testet som Eve hade i sin blogg...

Jag är 71% ond!

"Du är verkligen ond, näst intill för ond för att göra ett sånt här löjligt test. Människor fruktar dig!"

Testa själv: http://testportalen.se/ondtest.php

Av Sofie - 10 december 2008 08:58

Varför måste små barn ha en egen vilja? Varför kan de inte bara göra som man säger till den dag de fyller 18? Då kan de vakna med en plötslig flyttahemifrånlust och så är det tack och adjö... Tänk vad skönt, då hade man sluppit sådana här nätter. Grabben vaknade vid 4.30 kanske, och började slita bort sina sängkläder. Man försöker förklara att han måste sova, att det är mitt i natten, men nä. - Jag vill inte det! Jag vill gå ner! Efter en halvtimme så somnar han äntligen om och jag kan glida in i drömmarnas värld igen. Lite tråkigt, men mest skönt, är det i alla fall att grabben inte vill sova i stora sängen längre. När han är sjuk brukar det duga, men annars vill han bara sova i sin egen säng. Halv sju ringer klockan. Snoozar till kvart i, och försöker väcka grabben. - Nej mamma, måste vila istället. Det är mitt i natten... Suck. Medan han gnuggar sig i ögonen försöker jag förklara att om han sover på nätterna istället så blir han piggare. - Nä-ä! Din envisa lilla.... ARGH! Nu ska jag sova på soffan en stund. Bara för att jag kan!

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards