Alla inlägg den 27 december 2008

Av Sofie - 27 december 2008 21:39

Fanns ingen video, men njut bara av låten istället.
Nickelback - Burn it to the ground

Av Sofie - 27 december 2008 21:31

Idag har vi varit hos min farsa och hälsat på. Det är så skönt när de inte har kvar hunden, då kan man ju faktiskt stanna en stund.
De bjöd på middag och fika, och sonen har haft skitkul! Han har busat som aldrig förr, och han är verkligen superförtjust i sin morfar.
I nästan fem timmar var vi där, och det var motvilligt som sonen följde med hem. "Jag vill stanna här" sa han flera gånger.

Det var riktigt trevligt där idag. Fick träffa plastsyster litegrann också, och det var riktigt kul. Det är inte ofta vi får chansen att ses.
Hon hade gjort jättegod fudge också, som jag råkade äta lite väl mycket av...

Nu ska jag och R kolla film, och sista avsnittet av Fringe.
Igår såg vi The Love Guru, som jag har velat se länge. Den hade sina stunder, men jag är besviken. Den var inte så rolig som den verkade vara i alla reklamer... Ska se vilken film det blir ikväll.
Ajöken!

Av Sofie - 27 december 2008 09:50

Jaha, om man skulle orka skriva om julen då kanske.

Dagen började med julklappsöppning hemma. Gossen fick öppna de julklappar han hade under granen. Han fick bland annat

- en Batmanpyjamas
- en.. djurmask (för ansiktet då, inte en mask, eller hur man nu ska förklara)
-  Duplolego
- bilar (en "skurkbil" som spelar cool musik och en polisbil som ska jaga den)
- ett... trumset!!

Det värsta av allt var väl att han faktiskt tyckte om trumsetet...
Sen gjorde vi oss klara och åkte hem till farsan. Där fick vi lite fika och sen fick grabben öppna sina julklappar.
Där fick han:
- lera
- pussel
- en traktor
- en morgonrock
- en börs
Och säkert något mer också, jag kommer inte ihåg...
Jag och R fick en Aladdinask av min farmor.

Sen fick vi rejsa iväg till morsan så vi skulle hinna i tid till Kalle Anka.

Första julen nu som sonen uppskattar Kalle och faktiskt orkade sitta still nästan hela tiden.
Sen var det dags för underbar julmat. Gooood skinka, köttbullar, prinskorv, rödbetssallad.... En kvart senare var vi alla äckelmätta, hehe.
Sen var det dags för mer julklappar.
Här fick grabben bl.a
- Jeans

- huvtröja
- bamse golvpussel
- brio builder system
- pärlor och pärlplattor
- pysselbok med Små Einsteins
- Black & Decker-verktygslåda/väska
Jag minns inte allt, det är så svårt att hålla reda på alla prylar.
Jag och R fick tre påsar gott te.

Vi sov över hos morsan också, smidigt och bra. Skönt att slippa stressa hem med supertrött/sovande unge och stöka.
Vi spelade Pictionary och poker på kvällen, och fick natta om hysterisk unge mellan varven. Det blev väl lite mycket att ta in med både födelsedag och julafton under bara två dagar.

Det var en trevlig jul med gott sällskap och god mat.
Nästa år blir det kanske att fira jul i Luleå. Den som lever får se.

Nu väntar vi på nyårsafton. Men det är inte så mycket att se fram emot, jag kommer sitta ensam hemma med en unge som förhoppningsvis sover hela natten. Jag får längta efter min födelsedag istället...

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards