Alla inlägg den 14 december 2008

Av Sofie - 14 december 2008 20:11

Puh! Så var äntligen denna dag över.
Men det gick faktiskt lättare än vad jag hade trott. Det var tur att inte alla kom precis samtidigt, det underlättade.
De sista besökarna åkte hem för ungefär en timme sedan.

Sonen har varit nöjd och glad hela dagen. Fast det är klart man är glad när man får ha kalas och kompisarna kommer med presenter...
Och tack för dem förresten, det var jättefina presenter!

Och tårtan gick att äta, som tur var.
Gjorde en vanlig enkel tårta, med mosad banan och jordgubbsmousse, och så chokladmousse på.

Fick förresten de sista julklapparna idag också. Plastsysters var trasig! Usch, vad sur jag blev. Hoppas man hinner åtgärda innan jul...

Nu ska jag göra lite samhällsuppgifter, så jag kommer ikapp lite.
Bara en vecka kvar nu, sen jullov!!!!!

Av Sofie - 14 december 2008 12:01

Om ni så ska lyssna på bara en låt idag, må det bli denna:
http://www.youtube.com/watch?v=yyQ3fRyCWq0
(Man fick inte klistra in den här videon, så jag fick nöja mig med länk.)

Av Sofie - 14 december 2008 11:54

Har spenderat en liten stund med att botanisera runt bland gamla låtar. Man kan hitta mycket roligt, som man nästan hade glömt bort.
En del låtar som jag tyckte om är nästan för pinsamma att lägga ut här, så ni får nöja er med denna för nu:

Av Sofie - 14 december 2008 07:44

Jag hade svårt att somna igår. Eller, ja, jag blev helt enkelt inte trött. Till tolv satt jag uppe. Jag kollade någon film och försökte bli trött, men icke. Jag fick tvinga mig i säng sen, men jag somnade nog närmare 00.30 skulle jag tro. Har drömt om konstiga Stockholmsäventyr. Jag och Eve var där av någon anledning, och vi bodde i ett tomt hus ā la planerna. Vi väcktes av att massor med kråkor pickade på fönstrena, och jag sa till E att det var som något ur Hitchcocks Fåglarna, men hon fattade ingenting. Hon sprang iväg och ropade att det brann. Innan vi hann ut behövde jag gå på toa men fick inte upp dörren. E hade röntgen i sin mobil och kollade igenom dörren och det var ett skelett inne på toaletten, det var därför det inte gick att öppna. Sen kom plötsligt en stor våg som fyllde huset och som släckte elden och spolade ut oss på gården. Då gav vi upp och tog pendeltåget in till centrum istället. Mitt i allt åkte vi alltså och shoppade blå bestick. Vettigt, yes. Inne i affären satt någon form av maffia och häckade i ett hörn. När vi skulle gå kom en av dem fram och drog E med sig. Han frågade tyst om hon kunde köpa ut kondomer, han behövde dem för något skumt, men minns inte vad det var. Sen vaknade jag. Lillherren tar ju inte hänsyn till att man inte kunnat somna... Men drömmen var kul, om än konstig. Tyd den om ni kan!

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards