Alla inlägg den 7 december 2008

Av Sofie - 7 december 2008 20:34

... sida med serier och jag måste ju bara testa om det funkar.

Av Sofie - 7 december 2008 20:03

Sofia pratade med min grabb idag om hennes födelsedag, då vi åkte dit för att fika. När vi kommer in på gården möts vi av en hund som genast springer fram och slickar sonen i ansiktet. Han börjar ju givetsvis störtböla och lugnar inte ner sig förrän efter sisådär 5-10 minuter.

I alla fall. De pratade om att sonen hade träffat hennes familjs hund, och så frågar hon om han kommer ihåg det.
- Vem var det som pussade dig i ansiktet när du kom hem till mig?

- Min mamma brukar göra det...

Av Sofie - 7 december 2008 19:31

Jag har förresten en så väluppfostrad grabb... Eller inte.

Sofia hade en pepparkaksform som han ville ha.

- Ge mig den.
- Vad är det man säger när man ber om något?

- Ge mig den NU.

Jag har en svag aning om att hon menade "snälla" eller något, men vad vet jag?

Av Sofie - 7 december 2008 19:25

Idag har Sofia och hennes systerdotter varit här och bakat pepparkakor med oss. Trevligt som attan, men lite jobbigt med bakis/förkylningshuvudvärk. Men det gick!
Jag gjorde en deg igår, men Sofia hade med en egen. Vi tänkte baka ut båda men det orkade vi inte så jag får väl baka mer imorgon.... Suck.

Ska försöka orka att baka lite mer under veckan också. Tänkte nämligen ha grabbens kalas på söndag, den 14:e. För alla vänner alltså, för släkten gäller som vanligt kalas den 23:e.
Så alla vänner och deras små skitungar är välkomna på söndag! Vilken tid vet jag inte... Kom när ni vill, dock inte innan 8.00, helst efter 14 iaf.
För ni kommer väl....?

Av Sofie - 7 december 2008 19:15

Igår var vi på julbord. Det var ganska..... tråkigt. Att det var något dansband som spelade säger väl nästan allt?
Jag hade ju hoppats på god mat i alla fall, men inte ens prinskorven var god. Däremot så upptäckte jag att lax faktiskt kan vara gott. De hade tandoorilax, och det var faktiskt en höjdare.
Jag blev faktiskt uppbjuden två gånger också, men jag dansar helt enkelt inte. Inte nykter och inte med alkohol i kroppen. Det går bara inte.

Hamnade på Babylon och Ferrum sen. Linda skjutsade oss och så följde hon med på krogen sen.

På Babylon fick jag nån skummis efter mig. Han glodde men sa inte ett ord, och så följde han efter mig vart jag än gick och petade på mig varje gång han gick förbi.
Jag och Linda drog till Ferrum istället.

Fick höra att jag var världens snyggaste (av någon snubbe på Ferrum) och att jag var fiiiin (av någon snubbe på Babylon), så kvällen var väl inte helt dum, haha.
När vi skulle åka så satt jag och pratade med någon snubbe och när jag sa att jag skulle åka hem frågade han om han fick följa med mig. Han verkade dock inte alltför besviken efter att jag garvat lite och sagt nej.

Nå, det var väl inte den roligaste kväll jag har varit med om, men man kan väl inte få allt...
Jag drack inte mycket och kände mig inte alls påverkad igår, ändå kände jag mig helt utslagen imorse. Fast det kanske var den här jävla förkylningen som låg i startgroparna. Inget gym imorgon, verkar det som. Skit.

Presentation

Omröstning

Vilken blogg ska jag välja?
 Bloggagratis!
 Blogg.se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards